به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سرهنگ عباسعلی محمدیان با اعلام خبر تیراندازی ظهر امروز مأموران گشت آشکار پلیس آگاهی در حوالی منطقه منیریه به یک سارق سابقه دار، اظهار داشت: ساعت ۱۲ ظهر امروز گشت آشکار پلیس آگاهی در حین گشت زنی خود در خیابان هلال احمر به یک سوناتای قهوه ای مدل ۲۰۱۲ مشکوک شد که پس از دستور ایست مأموران به راننده این خودرو وی اقدام به فرار از دست مأموران گشت کرد.

وی با بیان این که در بررسی های انجام شده مشخص شد که این خودرو دیروز حوالی شهرزیبا به سرقت رفته ادامه داد: مأموران گشت آشکار پلیس اگاهی پس از تعقیب و گریز وی و شلیک سه تیر هوایی و عدم توجه راننده به دستورات ایست پلیس اقدام به شلیک به سمت لاستیک های جلو و عقب ماشین کردند ولی راننده همچنان قصد فرار از دست مأموران را داشت.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: راننده در حین گریز از دست مأموران اقدام به پرتاب یک سری اموال داخل خودرو به بیرون کرد و به دلیل عدم توانایی در کنترل خودرو به چند عابر و چند اتومبیل دیگر برخورد کرد و نهایتاً در میدان منیریه متوقف شد.

سرهنگ محمدیان در ادامه با بیان این که این راننده پس از توقف خودرو با پای پیاده قصد فرار از دست مأموران پلیس را داشت، تأکید کرد: مأموران گشت پس از توقف خودروی وی، او را تعقیب کردند و هنگامی که او در یکی از کوچه های فرعی قصد ورود به یک منزل مسکونی و گروگانگیری اعضای ان را داشت به وی شلیک کردند که فرد نام برده براثر اصابت گلوله کشته شد.

وی امیر. الف ۳۰ ساله را راننده این خودرو معرفی کرد و در ادامه گفت: طبق بررسی های انجام شده فرد مذکور دارای ۸ فقره سابقه محکومیت در رابطه با زورگیری، سرقت به عنف، مواد مخدر و سرقت خودرو بوده است و در بازرسی ابتدایی از خودروی به دست آمده تعدادی گوشی تلفن همراه سرقتی نیز کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: به دستور بازپرس ناحیه ۲۷ تهران، خودرو به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و پرونده مذکور همچنان در دست بررسی است.