به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سید احمد موسوی در کنگره علمی تبعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ناشی از زلزله احتمالی در شهر تهران اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی شهر تهران، فقط مردم قادرند به درستی زلزله احتمالی پایتخت را کنترل کنند و به همین علت آموزش خانواده ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. وی افزود: آموزش خانواده ها، توسعه سامانه های امدادی محلات‏ ، تقویت محله ها‏ و پشتیبانی از کانون های محله ای از ضروریات پیشگیری و مقابله با زلزله احتمالی تهران است که هم اکنون این موارد در جمعیت هلال احمر در حال مطالعه است و باید در این زمینه به تهران نگاه ویژه داشت.

دبیرکل جمعیت هلال احمربا اشاره به این که ظرفیت ملی مقابله بات حوادث احتمالی در کشور در هلال احمر نهفته است، تاکید کرد: بر این اساس مسئولان باید توجه کنند که هلال احمر را فقط در حوزه پاسخگویی نبینند؛ چرا که در طرح ریزی، ظرفیت های هلال احمر فراتر از باور در حال تقویت است و لذا باید از ایجاد ظرفیت های موازی و ناتوان پرهیز کرد.

وی با تاکید بر این که باید برای مدیریت زلزله در در شهر تهران برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین کرد، توضیح داد: باید ویژگی هایی که اکنون تهران به خود گرفته است را از آن سلب کرد و در گام نخست باید اشتغال را در کشور توزیع کرد تا شاهد حجم زیادی از مراجعات به پایتخت نباشیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر موسوی همچنین با اشاره به اینکه توزیع خدمات در کشور هم باید متناسب باشد، تصریح کرد: به علاوه در بلند مدت هم باید برای رفع معضلات تهران برنامه ریزی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع کاهش خطرپذیری باید سرمایه گذاری بیشتری داشت و به موضوعات پیشگیری و امادگی توجه بیشتری کرد؛ چراکه مباحث مربوط به حادثه احتمالی در تهران فراتر از یک حادثه بوده و مهمترین مولفه آن موضوعات اممنیتی است.