به گزارش پارس به نقل از تسنیم، بهمن نامور مطلق در پاسخ به سوالی مبنی بر سیاست رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی مبنی بر گسترش نمایشگاه های داخلی و خارجی با توجه به بودجه کم این معاونت اظهار داشت: امسال نمایشگاه های زیادی به دلیل نبود بودجه نبود تعطیل شد و هنرمندان زیادی آسیب دیدند.

وی اضافه کرد: امیدواریم همان طور که رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی اعلام کرده است بتوانیم برای سال بعد نمایشگاه های صنایع دستی را توسعه دهیم که البته این مستلزم حمایت است و باید در نظر داشت که حمایت امروز از صنایع دستی موجب سودآوری فرداست.

نامور مطلق ادامه داد: آن اعتباری که برای سال بعد برای صنایع دستی دیده شده است اگربه طور کامل داده شود می توانیم تحرکی داشته باشیم و اگر بیش تر شود می توانیم دامنه آن را زیاد کنیم اما همین اعتبار هم که متأسفانه دیده شده است که گاهی به طور کامل داده نمی شود و به بحث های دیگر مثل پرسنلی یا موارد دیگر داده می شود یا بخشی از آن را تا آخر سال کم می کنند.

معاون صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد: اگر همه اعتبارات ما را ندهند نمی توانیم انتظار حرکت جدی برای صنایع دستی داشته باشیم لذا این اعتبار باید اول به طور کامل تخصیص داده شود چرا که همین اعتبارات هم کم است و در مرحله دوم اینکه این اعتبارات تماماً به فعالیت های صنایع دستی داده شود نه برای بخش های دیگر خرج شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه پیش از این این گونه بوده است، به اسم صنایع دستی و به کام بخش های دیگر بود لذا امیدواریم این تجربه تلخ در دوره جدید تکرار نشود، ما مصمم هستیم حق صنایع دستی در خود صنایع دستی هزینه شود.