به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در پی وصول اخبار و اطلاعاتی در خصوص نگهداری دختر بچه ای حدوداً ۳ ساله توسط یک زن و شوهر در منطقه قیام دشت، پرونده مقدماتی در این خصوص تشکیل و به دستور قاضی اجاقلو، دادرس شعبه اول بخش خاوران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی با آغاز رسیدگی به پرونده، با شناسایی محل نگهداری دختربچه ۳ ساله در منطقه قیام دشت به این محل مراجعه و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که زن و شوهری حدوداً ۶۰ ساله اقدام به نگهداری دختر بچه ای ۳ ساله به نام فاطمه می کنند که بررسی های بیش تر نشان داد این زن و شوهر هیچگاه تولد فرزند را در سابقه خود نداشته اند.

مأموران پلیس آگاهی با توجه به اطلاعات به دست آمده، با اخذ دستور قضایی به محل نگهداری کودک مراجعه و در بازرسی از محل موفق به پیدا کردن دختربچه ۳ ساله شدند؛ با پیدا شدن فاطمه ۳ ساله و عدم ارائه هرگونه مدارک شناسایی و ثبت احوال از سوی این زن و شوهر، آن ها نیز به همراه دختر بچه ۳ ساله به پایگاه نهم آگاهی منتقل شدند.

این زن و شوهر در اظهارات خود مدعی شدند که حدوداً ۳ سال پیش و در مسیر بازگشت به تهران، در امامزاده ای توقف و بچه را در آن جا پیدا کرده اند اما به واسطه نداشتن بچه از مراجعه به پلیس و تحویل دادن وی خودداری کرده اند و خودشان پس از نامگذاری دختربچه به نام فاطمه، تصمیم به بزرگ کردن وی گرفته اند.

سرهنگ کارآگاه حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعترافات صریح زن و شوهر و به دستور مقام محترم قضایی، قرار قانونی برای هر دو نفر آن ها صادر و دختر بچه نیز در اختیار شیرخوارگاه قرار گرفته است.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام دستور انتشار تصویر دختر بچه ۳ ساله نیز اعلام داشت: همزمان با آغاز تحقیقات پلیسی برای شناسایی پدر و مادر واقعی فاطمه، دستور انتشار تصویر وی نیز از سوی مقام محترم قضایی صادر شده؛ لذا از کلیه شهروندان و خانواده های محترم که در طول ۳ سال گذشته با طرح پرونده فقدان در جست وجوی فرزند خود هستند درخواست می شود تا با شماره تماس ۷۳۹۴۸۲۸۰ و ۷۳۹۴۸۲۶۱ تماس حاصل کنند.