به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش آلودگی هوای محیط زیست در خصوص آخرین وضعیت هوای تهران، اظهار داشت: براساس داده های ایستگاه سنجش آلودگی هوای تهران، امروز هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

وی ادامه داد: شاخص کیفیت هوا روی عدد۱۰۸ بوده و شرایط برای گروه های حساس ناسالم است که توصیه می شود بیماران قلبی، تنفسی، کودکان، سالمندان و بارداران از تردد غیرضروری در خیابان ها خودداری کرده و از فعالیت طولانی مدت در سطح شهر پرهیز کنند.

معاون نظارت و پایش آلودگی هوای محیط زیست گفت: برای فردا نیز هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

* امسال ۵۷ درصد هوای مطلوب را شاهد بودیم

رستگاری با بیان اینکه از ابتدای امسال ۵۷ درصد هوای مطلوب را شاهد بودیم و تنها ۴۳ درصد هوای نامطلوب را دارا بودیم که در این میان ۳روز هوای پاک داشته ایم، عنوان کرد: در بحث کاهش آلودگی هوا موضوع کلان و در سطح کشور مطرح است و آن این بوده که برنامه کاهش آلودگی هوا اجرا شود و امام دستگاه ها در این زمینه وطیفه دارند.

وی افزود: وزرات صنایع باید به دنبال استاندارد سازی خودرو و وزارت نفت باید در راستای استاندارد سازی سوخت اقدام کند البته مشارکت مردمی نیز بسیار مهم است و مردم با منابع متخرک در آلودگی هوای نقش دارند بنابراین با توجه به اینکه موتورسیکلت و خودرو آلودگی ایجاد می کنند، شهروندان باید برای معاینه خودرو خود به مراکز معاینه مراجعه و شاهد کاهش مصرف سوخت باشیم.

معاون نظارت و پایش آلودگی هوای محیط زیست گفت: کاهش مصرف سوخت باعث کاهش آلودگی هوا می شود بنابراین شهروندان باید بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده و خودور خود را استاندارد به خیابان ها بیاورند همچنین نتطیم موتور خودرو باید مدنظر قرار گیرد.

*بارورسازی ابر ها چندان در مدیریت آلودگی هوا موثر نیست

رستگاری در خصوص نقش بارورسازی ابر ها در کاهش آلودگی هوا، اظهار داشت: به نظر بنده بارورسازی ابر ها چندان در مدیریت آلودگی هوا موثر نیست ولی باید در این خصوص کار کارشناسی صورت گیرد. همچنین باید بگویم که موضوعات کلان برای کاهش آلودگی هوا مدنطر است.

وی ادامه داد: ترافیک در آلودگی هوا موثر است بنابراین با کاهش خودرو های تک سرنشین می تواند شاهد کاهش آلودگی هوا نیز بود. امیدواریم با اجرای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا اقدامات موثری در این راستا صورت گیرد.