به گزارش پارس به نقل از تسنیم، از ابتدای سال جاری تا امروز یک میلیون و ۳۴۹ هزار و ۵۶ نفر به جمعیت کشور افزوده شده که این رقم نسبت به سه ماه گذشته ۳۶۷ هزار و ۲۷۴ نفر افزایش داشته است. در این بین پسرها با ۳۲ هزار و ۳۷۶ تولد بیشتر از تعداد متولدین دختر پیشتازند و تعداد آنها از ابتدای سال جاری تا امروز به ۶۹۰ هزار و ۷۱۶ نفر رسیده این در حالی است که تعداد دختران متولد شده نیز در همین مدت به ۶۵۸ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است.

یک میلیون و ۵۲ هزار و ۲۶۴ نفر از متولدین سال جاری تا امروز در نقاط شهری و ۲۹۶ هزار و ۷۹۳ نفر در نقاط روستایی بوده است. در عین حال از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴۳ هزار و ۳۹۷ نفر از مردم کشور دار فانی را وداع گفته اند که ۱۸۲ هزار نفر از آنها مرد و ۱۶۱ هزار و ۳۹۷ نفر زن بوده اند.

تعداد فوت شدگان در نقاط شهری طی ۱۱ ماه گذشته ۲۱۹ هزار و ۷۷۴ نفر و تعداد فوت شدگان در نقاط روستایی در همین مدت ۱۲۳ هزار و ۶۲۴ نفر بوده است. تعداد فوت شدگان صفر تا ۱۴ ساله سال جاری تاکنون ۲۰ هزار و ۲۶۱ نفر، ۱۵ تا ۲۹ ساله ۲۷ هزار و ۴۷۳ نفر، ۳۰ تا ۶۴ ساله ۹۲ هزار و ۳۷۹ و فوت شدگان ۶۵ ساله و بالاتر ۲۰۳ هزار و ۳۰۸ نفر بوده است در این بین تعداد فوت شدگان افراد ۶۵ ساله و بالاتر نسبت به ۳ ماه گذشته ۶۱ هزار و ۳۲۳ نفر افزایش داشته است.

افزایش طبیعی جمعیت از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیون و ۵ هزار و ۷۲۴ نفر و افزایش طبیعی جمعیت امروز یک هزار و ۵۴۲ نفر است.