به گزارش پارس به نقل از مهر، محسن روشن پژوه  اظهار داشت: موضوع درمان اختصاصی افراد زیر ۱۸سال از سال گذشته در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفت و راهنمای درمان این گروه سنی تنظیم شد و هم اکنون برای تأیید در اختیار دفتر درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مقدمات راه اندازی کمپ افراد زیر ۱۸سال فراهم شده و به دلیل اینکه الگوی درمان این افراد مبتنی بر بستری است در صورت تأمین زیرساخت و اعتبار سال آینده اولین کمپ درمان معتادان زیر ۱۸سال به صورت پایلوت راه اندازی شده و پس از ارزشیابی در سایر استانها و شهرها راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از اعتیاد افراد زیر ۱۸سال، برنامه های مختلف از جمله مهارت آموزی و مهارت مقابله ای را در دستور کار داریم همچنین با شبکه سازی سعی می کنیم مشارکت اجتماعی این افراد را افزایش دهیم.

سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از وجود معتادان زیر ۱۲سال در برخی از خانواده ها خبر داد و افزود: پروفایل جمعیت سنی اعتیاد هنوز ارائه نشده است به همین دلیل آمار و اطلاعاتی درباره هرم سنی اعتیاد نداریم اما با آمار و اطلاعتی که مردم از طریق خط میلی اعتیاد در اختیار ما قرار می دهند این گروه سنی معتادان زیر ۱۲ سال نیز وجود دارند اما تعداد آنها مشخص نیست.