به گزارش پارس به نقل از تسنیم، کوروش شجاعی در نشستی که با حضور حسین انتظامی و خبرنگاران حوزه رسانه در دفتر این روزنامه برگزار شد اظهار داشت: روزنامه خراسان از اول تیر ۱۳۲۸ فعالیت خود را شروع کرده و از سال ۷۷ تاکنون به روزنامه کشوری و سراسری تبدیل شده است. وی با بیان اینکه گنج روزنامه خراسان اعتماد مردم است افزود: این روزنامه با ضریب نفوذ استانی کار خود را شروع کرده و در حال حاضر استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، را دربر گفته و همچنین یک ویژه نامه به صورت ۳ روز در هفته برای استان سیستان و بلوچستان و یک ویژه نامه به صورت ۲ روز در هفته برای استان گلستان منتشر می شود.

مدیر مسئول روزنامه خراسان افزود: اسم روزنامه نشان دهنده یک روزنامه محلی است اما توانسته در سراسر کشور تا حدی جای خود را باز کند که با وجود سیستم ضعف در توزیع به دلیل زحمات همکاران ما در تحریریه روزنامه باعث بالا رفتن ضریب نفوذ آن شده است.

شجاعی خاطرنشان کرد: روزنامه خراسان به برکت استقلال مالی توانسته استقلال سیاسی خود را نیز حفظ کند و در عین حفظ مواضع خود نقد منصفانه ای داشته باشد.

وی همچنین گفت: بخش مهمی از توسعه استان خراسان مرهون فعالیت های روزنامه خراسان است. ضمن اینکه ما همواره به دنبال افزایش توان خبرنگاران در حوزه اخلاق حرفه ای، بازآموزی همکاران در سطوح مخلتف، آموزش جوان و به روز شدن اطلاعاتمان هستیم.

مدیر مسئول روزنامه خراسان بیان کرد: ما سعی می کنیم نیروهای جوان را به تحریریه این روزنامه تزریق کنیم و همواره به فکر نیروهای جدید با معیارهای مناسب هستیم.

شجاعی گفت: روزنامه خراسان به رعایت اخلاق حرفه ای پایبند بوده و درج منبع و اخبار یکی از اصول اصلی ما در تحریه است و ما معتقدیم قلم در دستان دوستان ما در تحریریه یک امانت است و هیچ خبرنگاری در اینجا شایعه منتشر نمی کند و اخبار مستند و موثق است.

وی تصریح کرد: خط قرمزهای ما در این روزنامه قانون اساسی، ولایت فقیه، منافع و وحدت ملی است و مبنای نقد ما تخریب اشخاص نیست و نسبت دادن توهین به افراد را به صورت شرعی حرام می دانیم.