به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت السلام محی الدین بهرام محمدیان امروز در پنجمین همایش سالیانه بنیاد آی سی دی ال در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در خصوص احیای زنگ انشاء در سال تحصیلی آیند اظهار داشت: در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ درس انشاء در پایه سوم و چهارم احیا می شود و در دانش آموزان در کنار مهارت های خواندن و نوشتاری شاهد کتاب مهارت نگارش خواهند بود و با انشا به معنای خاص آشنا می شوند.

وی افزود: فعالیت های نوشتاری را در تمامی پایه ها داریم اما اینکه بعنوان ساعت مشخص انشاء باشد این موضوع را در برنامه دوره اول متوسطه پیش بینی کرده ایم و در سال های آینده بعد از اینکه عنواین دروس به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید اقدامات لازم در خصوص آن انجام خواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه محورهای مورد درخواست رئیس جمهور از جمله گفتگو و حقوق شهروندی در کتاب کلاس چهارم و هشتم وارد می شود گفت: در سال تحصیلی جاری در کتاب پایه هفتم مباحث حقوق شهروندی را داشتیم.

حجت الاسلام محمدیان در پاسخ به این پرسش که وزیر آموزش و پرورش نسبت به استاندارد کتاب های درسی انتقادهایی را عنوان کرده است این انتقاد ها در چه خصوصی است، گفت: کتاب های درسی باید بر مبنای یک برنامه جامع تدوین شود که بعد از تصویب برنامه درسی ملی این موضوع را رعایت کردیم و کتاب ها با معیار برنامه درسی ملی تدوین می شود یعنی استاندارد هستند.

وی در خصوص آموزش زبان اقوام در مدارس عنوان کرد در این خصوص ملزم به رعایت قانون اساسی هستیم و در قانون اساسی آمده است آموزش باید به زبان رسمی باشد و آموزش ادبیات اقوام را در کنار زبان فارسی می توانیم داشته باشیم که این موضوع نیاز به تفسیر مجدد قانون اساسی دارد.