به گزارش پارس به نقل از تسنیم، عظیم محبی درخصوص وضعیت مدارس نمونه دولتی در سال تحصیلی آینده اظهار داشت: در سال تحصیلی آینده تعداد مدارس دولتی اضافه نمی شود. مدارس نمونه دولتی روستایی که از قبل بوده به قوت خود باقی است بحث ما در رابطه با مدارس نمونه دولتی در شهرهاست.

وی افزود: اساسنامه مدارس نمونه دولتی را بررسی کردیم و دستورالعمل آزمون مدارس نمونه دولتی تهیه شده اما هنوز سیاست گذاری اصلی تعیین نشده است تا نحوه برگزاری آزمون و تعداد پذیرش دانشجو مشخص شود.

وی در پاسخ به این پرسش که یکی از سیاست های اعلام شده از سوی وزیر آموزش و پرورش کاهش گسترش مدارس نمونه دولتی در مناطق شهری بود آیا در سال آینده این موضوع در دستور کار قرار می گیرد؟ بیان کرد: تصمیم داریم تا کار را به شکل تدریجی جلو ببریم به همین دلیل در حال مذاکره با استان ها هستیم تا مدارسی را که استانداردهای لازم ندارند، شناسایی کرده و به آنها برای ارتقاء وضعیت تذکر دهیم.

مدیر کل آموزش متوسطه اول با اشاره به اینکه اساسنامه مدارس نمونه دولتی را تغییر و به شورای عالی آموزش و پرورش پیشنهاد داده ایم تا اصلاحاتی در آن ایجاد شود، عنوان کرد: آزمون مدارس نمونه دولتی امسال با آزمون استعدادهای درخشان برگزار نمی شود، دستور العمل آزمون مدارس نمونه دولتی آماده شده است و برای برگزاری آزمون ارسال می شود.

محبی ادامه داد: شاخص های مورد نیاز مدارس نمونه دولتی در اساسنامه ذکر شده است و اگر مدارس این شاخص ها را نداشته باشند می توانیم به آنها بگوییم که دیگر نمی توانند نمونه دولتی باشند. با استان ها مذاکره کرده ایم تا شاخص های مدارس نمونه دولتی بر اساس استانداردها تعیین شود تا زمانی که آزمون مدارس نمونه دولتی را برگزار کردیم تکلیفمان با استان ها درخصوص مدارس نمونه دولتی مشخص باشد.

وی گفت: طبق قانون در هر منطقه شهری باید یک مدرسه پسرانه و دخترانه استاندارد نمونه دولتی داشته باشیم اگر مدرسه ای این استانداردها را نداشته باشد تذکر می گیرد که استانداردها را رعایت کند و فعلا در فاز نخست نگاهمان حذف این مدارس نیست بلکه شرایط مدارس موجود نمونه دولتی را با شاخص هایی که در اساسنامه ذکر شده چک می کنیم.