به گزارش پارس به نقل از مهر، نشست خبری این نمایشگاه ظهر شنبه در مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی با حضور خبرنگاران و مؤسس مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی برگزار شد. در این برنامه، رحیم پور رئیس مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی گفت: این نمایشگاه قصد دارد تلاشهای دانشجویان و فارغ التحصیلان این مرکز را به نمایش بگذارد به همین علت در روز شنبه سوم اسفند از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی افتتاح می شود.

وی همچنین روزهای یکشنبه تا سه شنبه چهارم تا ششم اسفند را روزهای بازدید از این نمایشگاه اعلام کرد.

به گفته رحیم پور، نشستهای تخصصی در حوزه آموزش میراث فرهنگی از برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

رحیم پور ادامه داد: مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی از سال ۶۸ زیر نظر سازمان میراث فرهنگی شروع به کار کرد. در این سال که درست یک سال پس از تأسیس سازمان میراث فرهنگی، مرکز آموزش عالی تأسیس شد همواره تلاش رفت که ظرفیت آموزشی در کشور ایجاد شود تا بتواند آموزشهای آکادمیک را در حوزه میراث فرهنگی بدهد.

وی ادامه داد: مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی در بیشتر رشته های دانشگاهی مرتبط با میراث فرهنگی غیر از مردم شناسی یا زبانهای باستانی در بقیه رشته ها پاه گذار بوده است بسیاری از اعضای هیئت علمی نیز فارغ التحصیلان همین مرکز هستند.

رحیم پور تأکید کرد: تحصیل در این مرکز به عنوان یکی از شاخصه های مهم تلقی می شود چرا که تحصیل در این مرکز همانند یک شخصیت دانش آموختگان آن را از سایر مراکز آموزشی متمایز کرده است.

وی درباره نمایشگاه بحر در کوزه نیز گفت: همچنان در حال گردآوری آثار در زمینه صنایع دستی و میراث فرهنگی هستیم.

رحیم پور افزود: این مرکز اکنون رشته های موزه داری، صنایع دستی، مرمت و معماری را تدریس می کند، همچنین در معاونت میراث فرهنگی شاید بالای ۶۰درصد افرادی که رسماً در معاونت میراث فرهنگی کار می کنند از دانش آموختگان همین مرکز باشند.

وی گفت: مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی اولین موسسه تابع سازمان ایت که درست یک سال بعد از تأسیس سازمان میراث فرهنگی بوجود آمده است منتهی کسانی که وارد این مرکز شده اند با قبولی در کنکور سراسری توانستند در این مرکز راه پیدا کنند نه اینکه سهمیه ای از سوی سازمان داشته باشند.