به گزارش پارس به نقل از مهر، حسن سرخوش با اشاره به صدور روادید ۲۲۳ هزار عمره گزار ایرانی تا این لحظه، گفت: تاکنون ۲۱۹ هزار و ۳۷۳ زائر ایرانی در قالب ۶۹۲ پرواز به سرزمین وحی اعزام شده اند. وی با بیان اینکه پروازهای شرکت هواپیمایی سعودی ۱۰۳ هزار و ۵۲۱ زائر، شرکت هواپیمایی ایران ایر ۶۰ هزار و ۷۸۹ زائر و شرکت هواپیمایی ماهان ۵۵ هزار و ۲۶۷ زائر عمره گزار را تا امروز جابه جا کرده اند، ابراز کرد: تاکنون ۱۷۳ هزار و ۳۴۷ زائر ایرانی مناسک عمره را با موفقیت به پایان رسانده و هم اینک به میهن اسلامی بازگشته اند.

سرخوش ادامه داد: تاکنون اطلاعات گذرنامه ۳۵۳ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی برای صدور روادید به کنسولگری های عربستان در تهران و مشهد ارسال شده که از این تعداد موافقت الکترونیکی برای ۲۹۹ هزار و ۷۲۲ نفر از عربستان دریافت و روادید ۲۵۳ هزار و ۸۹۹ نفر نیز صادر شده است.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت افزود: در حال حاضر حدود ۲۳ هزار زائر ایرانی در مدینه و ۲۳ هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند و روزانه ۱۴ پرواز از ایستگاه های پروازی کشور به مقصد فرودگاه مدینه منوره و جده انجام می گیرد.

در حال حاضر ۴۵ هتل در مدینه و ۳۱ هتل در شهر مکه در طول موسم عمره پذیرای زائران ایرانی هستند و عملیات اعزام زائران به موسم عمره مفرده سال ۹۲-۹۳ به صورت منظم و طبق برنامه ریزی انجام شده در جریان است.