به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سید جواد علوی، درباره برخی از موادغذایی تقویت کننده معده اظهار داشت: بادام مقوی معده بوده و در اصلاح کلیه تاثیر فراوان دارد، همچنین فندق مقوی روده ها بوده و برای سوزش ادرار مفید است.

به گفته وی پسته مقوی معده بوده و برای کلیه ها نیز مفید است، همچنین کنجد ملین معده و دستگاه گوارش است؛ لیمو قاطع اخلاط غلیظ و لزج معده است، همچنین برای تقویت معده نیز مفید است.

این کارشناس طب سنتی افزود: جعفری خلط های لزج را از معده پاک کرده و محلل نفخ است، همچنین گشنیز تقویت کننده دهانه معده بوده و مانع صعود بخارات از معده به سمت مغز است، همچنین میوه" به" نیز در تقویت معده بسیار نافع است که دفع کننده بوی بد دهان و مانع صعود بخارات از معده به سمت مغز می شود.

علوی اضافه کرد: بالنگ مانع ریختن صفرا به معده و روده هاست که در تقویت کبد و معده نیز بسیار نافع بوده همچنین مربای بالنگ به هضم غذا کمک کرده و تحلیل برنده بادها در بدن است.

وی با اشاره به اینکه ریحان از ضعف معده پیشگیری کرده و بادهای غلیظ را به تحلیل می برد، ادامه داد: نعناع معده و تقویت هاضمه تقویت کرده و بادها را به تحلیل می برد که در مقالات طب جدید اثر ضد نفخ نعناع و تقویت دستگاه گوارش به اثبات رسیده است.

این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: آویشن باعث تلطیف غذاهای غلیظ شده و بادها را تحلیل می برد و معده را از رطوبت و اخلاط غلیظ پاکسازی کرده و از فساد غذا در معده پیشگیری کرده و دل درد را تسکین می بخشد.

علوی خاطرنشان کرد: زنجبیل، تخم کرفس، آویشن، رازیانه، انیسون و زیره در غذاها به عنوان ادویه در برطرف کردن نفخ شکم مفید بوده، همچنین اصلاح تغذیه در تقویت معده بسیار نافع است.