به گزارش پارس به نقل از تسنیم، بیست ونهمین جشنواره موسیقی فجر صبح امروز ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ در خانه هنرمندان ایران آغاز شد. این بخش به اکران فیلم مستندی به نام صدا و سکوت اثر نوربرت ویدمر اختصاص داشت.

موضوع این فیلم درباره یکی از تهیه کنندگان بزرگ دنیای موسیقی بود.

در ساعت ۱۵: ۳۰ سالن رودکی میزبان استعدادهای درخشان جشنواره بود. این بخش با تک نوازی های ویولون سل‬‎ یاسمن کوزه گر آغاز شد. تک نوازی گیتار مهرداد نجفیان، تک نوازی ویولون سل‬‎ نیکی خبازواحد، تک نوازی فلوت هلیا گل مقانی آذر و تک نوازی گیتار حمید سبزواری دیگر نوازنده هایی بودند که به عنوان استعدادهای درخشان به اجرای برنامه پرداختند.

هر کدام از اجراهای این بخش در مدت ۱۰ دقیقه انجام شد.

در ساعت ۱۸: ۱۵ ارکستر و کُر آی سو با رهبری مازیار یونسی در تالار وحدت اجرایشان را آغاز کردند. این اجرا با استقبال علاقه مندان به موسیقی روبرو شد. همزمان با اجرای ارکستر آی سو در سالن رودکی تریوی گیتار روزت با سرپرستی بهاره عصاره در تالار رودکی به اجرای برنامه پرداختند.

در بخش دوم اجراهای سالن رودکی کوارتت گیتار سدار با سرپرستی بابک رستمی به اجرای برنامه پرداخت.

اجرای بعدی تالار وحدت به هم نوازی پیانو و کمانچه کاری از پیمان یزدانیان و حسام اینانلو اختصاص دارد.

در ساعت ۲۱: ۳۰ ساعت رودکی میزبان دو نوازی پیانو و ویالن اثری از سامان احتشامی و بابک شهرکی است.

در سالنهای دیگر اجراهای جشنواره براساس برنامه اعلام شده یا برگزار شده اند یا در حال برگزاری است.

در ساعت ۲۱ سالن دیوان شمس میزبان گروهی از هلند است.

براساس این برنامه این سالن میزبانی گروه های بین الملل را بر عهده دارد.

در برج آزادی نیز از ساعت ۱۹ گروه مهر استان مرکزی و پس از آن گروه باران شیراز اجرایشان را به صحنه بردند.

در فرهنگسرای نیاوران نیز که میزبان بخش بانوان جشنواره است امشب اجرای گروه ستاره قطبی با سرپرستی بهار ایلچی برگزار می شود.

سالن اریکه ایرانیان که جایی برای برگزاری بخش کودکان جشنواره است شاهد اجرای ارکستر زهی ایران زمین بوده است. زمان برگزار این اجرا ساعت ۱۸: ۳۰ بود.

بخش « نسلی دیگر» جشنواره در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود و امشب از ساعت ۲۰ گروه موسیقی رهاوی با سرپرستی ساناز نخجوانی و احسان ذبیحی فر به اجرای برنامه پرداختند.

گروه های موسیقی پاپ امشب با حضور رضا صادقی و بهنام صفوی پرمخاطب ترین بخش جشنواره موسیقی فجر را رقم زدند. رضا صادقی در ساعت ۱۸: ۱۵ اجرای خود را در سالن همایش های برج میلاد به روی صحنه برد و بهنام صفوی نیز ساعت ۲۱: ۳۰ در این سالن به اجرای برنامه می پردازد.