به گزارش پارس به نقل از تسنیم، فاطمه آلیا، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص قانون افزایش مرخصی زایمان و اجرایی نشدن آن، اظهار داشت: متأسفانه قانون افزایش مرخصی زایمان تصویب شده است ولی به دلیل بار مالی اجرایی نمی شود که این امر خود یک مشکل است.

*امیدواریم روزی تمام قوانین منطبق با آموزه های دینی باشد

وی با بیان اینکه بنده پیشنهادم این است که لایحه افزایش مرخصی زایمان به ۲ سال به مجلس شورای اسلامی ارائه شود، ادامه داد: به طور حتم تمام نمایندگان و مادران از مرخصی زایمان به ۲ سال استقبال خواهند کرد که باید بگویم قرآن کریم نیز به ۲ سال شیردهی از سوی مادر تأکید کرده است بنابراین این قانون براساس آموزه های دینی خواهد بود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ساز و کار قانون گذاری ما تا حدودی تحت تأثیر قانون گذاری غربی بوده است، گفت: موضوع افزایش مرخصی زایمان باعث استحکام خانواده و وقت گذاشتن بیش تر مادر برای فرزند است و فرزند نیز از آغوش گرم مادر استفاده می کند.

آلیا با بیان این که در برخی قوانین کاستی هایی وجود دارد که باید اصلاح شود، افزود: برخی افراد قانون افزایش مرخصی زایمان را مغایر و مانع اشتغال زنان می بینند ولی باید به این نکته نیز توجه کنند که فرزند باید از داشتن مادر بهره مند باشد و این موضوع به استحکام خانواده کمک می کند.

*مطالبه مادران اجرایی شدن قانون افزایش مرخصی زایمان بدون دغدغه و نگرانی است

وی با اشاره به این که امیدواریم روزی تمام قوانین منطبق با آموزه های دینی باشد، اظهار داشت: در حال حاضر مطالبه مادران جامعه اجرایی شدن قانون افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه بدون دغدغه و نگرانی است که باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون اجازه مجلس شورای اسلامی، دولت نمی تواند در جا به جایی اعتبار اختیار داشته باشد، بنابراین باید برای اعتبار قانون افزایش مرخصی زایمان و رساندن زمان آن به ۲ سال لایحه ای به مجلس ارائه شود.

* در نظرگرفتن یارانه برای زنان خانه دار مشوقی برای فرزند آوری

آلیا بیان کرد: باید یارانه ای برای افزایش مرخصی زایمان از سوی دولت تعیین شود تا برای افراد نیازمند یک مشوق باشد، در واقع این یارانه برای زنان خانه دار در نظر گرفته شود و برای زنان شاغل قانون افزایش مرخصی زایمان اجرایی شود.

وی افزود: یارانه می تواند یک مشوق باشد و برای خانواده کم درآمد یک جهت دهی در زمینه داشتن فرزند است. امیدورایم در سیاست های جمعیتی نیز این امر مدنظر قرار گیرد چرا که بسیار مهم است؛ درواقع در نظرگرفتن یارانه برای زنان خانه دار یک مشوق فرزند آوری بوده که باید در دستور کار قرار گیرد.