به گزارش پارس به نقل از مهر، مصطفی ترک همدانی در خصوص اعلام نظر هیات نظارت مجلس شورای اسلامی بر نمایندگان اظهار داشت: بر اساس قانون اگر هیات نظارت مجلس شورای اسلامی بر نمایندگان رفتاری را خارج از وظایف نمایندگی تشخیص داد، موضوع را به دادسرا اعلام می کند.

وی افزود: اگر بدون اعلام نظر این هیات پرونده در دادسرا تشکیل شود تخلف انتظامی درجه پنج است. در این موضوع نیز پرونده قبل از اظهار نظر هیات نظارت مجلس شورای اسلامی بر نمایندگان در دادسرا تشکیل شده است.

این وکیل دادگستری خاطر نشان کرد، تا جایی که من مطلع هستم در این خصوص هنوز ابلاغیه ای به دست آقای مطهری نرسیده و پرونده در دادسرا در حال رسیدگی است. حال با توجه به اعلام نظر هیات نظارت مجلس شورای اسلامی بر نمایندگان، باید پرونده در دادسرا مختومه شود.

بر اساس این گزارش، علی مطهری نماینده مردم تهران چندی پیش در سخنانی بر لزوم تعیین تکلیف سران فتنه و برگزاری دادگاه برای تمام مقصران فتنه ۸۸ تاکید کرده و در انتقادات تندی استقلال قوه قضائیه را زیر سوال برده بود.

امروز عضو هیات نظارت مجلس شورای اسلامی بر نمایندگان با اشاره به بررسی نطق مطهری در هیات نظارت گفت: نظر اعضای هیات بر این بود که سخنرانی مطهری در راستای وظایف نمایندگی اش بوده است.