به گزارش پارس به نقل از مهر، پیرحسین کولیوند از ادامه عملیات امدادرسانی در مناطق کولاک زده کشور به ویژه دو استان شمالی مازندارن و گیلان خبر داد و گفت: تا صبح جمعه ۴۷ هزار و ۳۰۰ نفر از سوی نیروهای جمعیت هلال احمر تحت امدادرسانی رقار گرفتند. وی خاطر نشان کرد: با حضور به موقع نیروهای عملیاتی ۸ هزار و ۲۰۰ کولاک زده نیز تحت اسکان اضطراری قرار گرفتند.

کولیوند به مصدومیت ۴۶۴ نفر در برف و کولاک اخیر اشاره کرد و افزود: ۳۰۶ نفر از این مصدومان از جمله ۳۵ خانم باردار به بیمارستانها و مراکز درمانی انتقال پیدا کردند و ۱۵۸ نفر نیز تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

رهاسازی ۳ هزار و ۹۱۰ خودرو از میان برف و کولاک

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: در این مدت با انجام عملیات های رهاسازی متعدد در محورهای مواصلاتی کشور، ۳ هزار و ۹۱۰ دستگاه خودرو از میان برف و کولاک خارج شده است.

کولیوند تصریح کرد: از هفته گذشته تا کنون در ۲۸ استان کشور، ۳ هزار و ۸۳۴ امدادگر در قالب ۸۶۰ تیم و با بکارگیری ۷۷۱ خودرو عملیاتی> مشغول ارائه خدمت رسانی به مردم کولاک زده بوده اند.

وی افزود: با تلاش نیروهای امدادی تا صبح امروز ۵ هزار و ۳۰۰ تخته پتو، ۴۷ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی، ۳۷۷ هزار قرص نان، ۹۳ هزار بطری آب و ۵ هزار و ۹۰۰ کیلوگرم خرما میان مردم در راه مانده توزیع شده است.