به گزارش پارس به نقل از مهر، پیرحسین کولیوند افزود: امدادگران ۲۸ استان در این چند روز با حضور شبانه روزی در کمترین زمان ممکن به کمک مردم کولاک زده شتافتند و بیش از ۴۱ هزار و ۹۰۰ نفر را تحت پوشش امدادی قرار داده و ۷۷۰۰ نفر نیز تحت اسکان اضطراری قرار گرفتند. وی به مصدومیت ۳۶۵ نفر در حوادث برفی به وقوع پیوسته در این مدت اشاره کرد و افزود: ۲۴۸ نفر از این مصدومان به همراه ۲۶ خانم باردار به مراکز درمانی منتقل شدند.

کولیوند گفت: در چند روز گذشته با حضور نیروهای عملیاتی سازمان در محورهای مواصلاتی ۳ هزار و ۸۱۰ خودرو نیز با عملیات رها سازی از میان برف و کولاک خارج شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به فعالیت پررنگ امداد هوایی در دو استان شمالی کشور، افزود: در این مدت دو فروند بالگرد امدادی در استانهای مازندران و گیلان حضور مداوم داشته و با تلاش تیم امداد هوایی تا کنون بیش از ۱۹ ساعت پرواز با موفقیت صورت گرفته است.

کولیوند خاطر نشان کرد: در ۲۳ سورتی پرواز انجام شده در ۷ روز گذشته ۲۲ تن محموله امدادی و دارویی به همراه ۸۰ نیروی عملیاتی در این مناطق جابجا شده است.

وی افزود: همچنین روز گذشته با تلاش تیم امداد هوایی، ۲۰ فرد گرفتار در سایت مخابراتی اتاکو که در محاصر کولاک قرار گرفته بودند، نجات پیدا کردند.