به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، نشست شورای عالی مدیریت بحران بعد از ظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد.

در این جلسه وزاری اطلاعات، مسکن و راه و شهرسازی، نیرو، آموزش و پرورش، فرماندهان ارشد سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی و نمانیدگانی از دستگاه های اجرای و مسئول حضور داشتند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست شورای عالی مدیریت بحران درخصوص رسیدگی به مشکلات ناشی از برف اظهار داشت: بحمدالله همه مجموعه های استانی و دستگاه ها، اعم از مجموعه سپاه، سازمان شهرداری ها، هلال احمر، وزارت راه و ترابری، سازمان مدیریت و سازمان بسیج و کارگروه های ذیربط با حضور به موقع و بکارگیری از همه امکانات و وسایل سنگین تمهیدات لازم را جهت دسترسی مردم استان های شمالی به راه های مواصلاتی فراهم و اقدامات خوبی انجام داده اند.

رحمانی فضلی با اشاره به انعکاس و اطلاع رسانی خوب و به موقع سازمان صدا وسیما در سطح منطقه و ملی درخصوص اقدامات انجام شده در مناطق شمالی کشور گفت: از همه رسانه های کشور انتظار می رود با انعکاس درست و به موقع اقدامات و عملکرد دستگاه ها نسبت به آرام سازی فضای منطقه و همچنین تشویق مردم عزیر کشور برای صرفه جویی بیشتر در مصرف گاز و برق جهت همکاری با مردم استان های شمالی کشور اقدام نمایند.

وزیر کشور گفت: در این جلسه پیگیری بیشتر از سوی وزارت نیرو جهت قطعی آب و برق مناطق شمالی کشور و انتقال کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم از سوی هلال احمر، وزارت بازرگانی و وزارت بهداشت مورد نظر قرار گرفت.

رحمانی فضلی با بیان اینکه بیشتری خسارات متوجه روستاییان بوده و در برخی از مناطق امکان کمبود علوفه برای دام وجود دارد، گفت: این موضوع از سوی وزارت کشور پیگیری خواهد شد و ضروری است که هر بخش برآورد اولیه ای از خسارات وارده را اعلام و خسارات مردم نیز در قالب تسهیلات و اعتبارات دیده خواهد شد.

وزیر کشور ضمن ابراز خرسندی درخصوص بکارگیری خوب و مطلوب امکانات بخش خصوصی در منطقه از آمادگی و همکاری دستگاه های ذیربط در ۲۲ استان کشور خبر داد و گفت: مشکلات آب و برق در بیمارستان های استان های شمالی کشور نیز در اولویت قرار خواهد گرفت.

وزیر کشور در پایان از مردم کشور خواست با توجه به امکان یخ زدگی جاده ها و معابر در روزهای آتی از ترددهای غیر مجاز در مناطق شمالی کشور پرهیز نمایند.

در این نشست همچنین نمایندگان دستگاه های اجرایی و وزارت خانه ها به تشریح عملکرد و تمیهدات دستگاه های ذیربط طی چند روز اخیر در استان های مازندران و گیلان پرداختند.