به گزارش پارس ، شهر نوشت: دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه جلسه غیر علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وی‍ ‍ ژگی های بودجه سال آینده، ابراز داشت: اولین وی‍ ژگی بودجه این است که بودجه سال ۹۳ بخشی از برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران است و این برنامه پیش از این به شورای اسلامی شهر تهران آمده بود و اعضای شورای شهر نیز این برنامه را تصویب کردند.

وی شفافیت بودجه را دومین ویژگی لایحه بودجه سال آینده عنوان کرد و گفت: بودجه سال ۹۳ به صورت ماموریتی و عملیاتی دیده شده است و از این رو کاملا قابل رصد کردن، نظارت و کنترل است.

به گفته شهردار تهران ۷۰ درصد بودجه شهرداری تهران مربوط به مباحث سرمایه ای و توسعه ای است و تنها ۳۰ درصد آن به مسایل جاری و نگهداشت مرتبط می شود، این در حالی است که در کشور ما این اقدام یک کار بسیار جدی به شمار می رود چرا که همواره بودجه های جاری بیشتر از بودجه های سرمایه ای است.

دکتر قالیباف تصریح کرد: بودجه سال ۹۳ به گونه ای برنامه ریزی شده است که اولویت را به حمل ونقل عمومی و توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی داده ایم.

وی ادامه داد: بودجه نقدی مبنای کاردر شهرداری تهران است و بودجه نقدی شهرداری تهران نیز ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

شهردار تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، ابراز داشت: در حوزه مربوط به جرایم راهنمایی و رانندگی که مردم براساس قانون پرداخت می کنند، هر جریمه ای در هر شهری که پرداخت می شود باید به صورت ۶۰ به ۴۰ بین شهرداری ها و راهنمایی و رانندگی تقسیم شود؛ البته خزانه دولت باید این اقدام را انجام دهد اما متاسفانه این اقدام در شهر تهران اتفاق نیفتاده است. از این رو در جلسه امروز نیز با اعضای شورای اسلامی شهر تهران این موضوع را مطرح کردم تا بتوانیم این موضوع را پیگیری و حل و فصل کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین بخشی از بودجه های مربوط به سهم شهرداری تهران از فروش بنزین نیز پرداخت نشده است، البته باید در نظر داشت که دولت جدید نیز در آغاز کار خود قرار دارد و با برگزاری جلسات مشترک می توانیم این موضوع را حل و فصل کنیم.