به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی افزود: به دنبال اعلام یک مورد حادثه حریق اتوبوس بین شهری در ساعت ۱۸: ۴۴ روز جمعه، ستاد فرماندهی آتش نشانی آتش نشانان ایستگاه ۳۴ را به محل حادثه واقع در ترمینال غرب اعزام کرد.

وی افزود: پس از حضور آتش نشانان در محل مشخص شد که یک دستگاه اتوبوس اسکانیا دچار حریق شده و راننده این اتوبوس نیز با استفاده از کپسول اطفای حریق در حال خاموش کردن آتش است که آتش نشانان به کمک وی شتافته و پس از قطع برق و جریان سوخت خودرو، شعله های آتش در این اتوبوس را به طور کامل مهار و اطفا کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران علت این حادثه را نقص فنی در سیستم ترمز و ایجاد اصطکاک در لاستیک عقب اتوبوس اسکانیا اعلام کرد و افزود: حریق به بدنه این اتوبوس سرایت کرده و در حال پیش روی بود که اطفا شد.

به گفته وی در جریان این حادثه با توجه به اینکه اتوبوس خالی از مسافر بود، به هیچ یک از افراد آسیبی نرسید و تنها راننده اسکانیا از ناحیه دست دچار مصدومیت شد.

به گزارش ایسنا، از ابتدای بهمن ماه پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی شماره گذاری یک مدل از اتوبوس های اسکانیا تولید شرکت عقاب افشان -نماینده اسکانیا در ایران- را به دلیل آتش سوزی های مکرر متوقف کرده است.