به گزارش پارس به نقل از مهر، نسرین مختاری گفت: آئین نامه دورکاری در دولت قبل با اولویت زنان شاغلی که دارای فرزند معلول یا همسر معلول بودند، زنان باردار، زنان شاغلی که دارای فرزند کمتری از شش سال بوند و… تصویب شد اما متاسفانه زیرساخت های لازم برای اجرای آن چندان شکل اجرای نگرفت.

وی با بیان اینکه متاسفانه مشکل دوری کاری در ادبیات اداری کشور جا نیفتاده است افزود: با اجرای طرح دورکاری هزینه های مالیاتی و رضایت شغلی زنان بیشتر خواهد بود اما باید زیرساخت های آن از جمله فضای مجازی و اینترنتی در کشور فراهم شود و دولت الکترونیک در ادارات بوجود بیاید تا خانم های شاغل بتوانند با استفاده از شبکه های مجازی امنیت اطلاعات و داشته های خود را حفظ و از سوی دیگر سرعت انتقال داشته باشند.

به گفته مختاری، اجرای طرح دورکاری نیازمند عزم خاص دولت بوده تا بتوان زنان شاغل را در این طرح مدیریت تا آنها فرصتهای شغلی خود را از دست ندهند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر زنان نیز باید مزایای اشتغال خود را حتی در خانه داشته باشد به این معنی که فرصتهای شغلی آنها از بین نرود و همچنین در صورت بازگشت به اداره آنها جایگاه خودرا داشته باشند.

مختاری توضیحات خود را این گونه تکمیل کرد. آلودگی هوا، کم شدن ترافیک، استحکام خانواده، استقلال زن در محیط کاری و منزل از مهمترین مزایای اجرای طرح دورکاری است که امیدواریم دولت بتواند با در نظر گرفتن این ویژگی ها بخشنامه اجرای دورکاری را دوباره ابلاغ کند.