به گزارش پارس به نقل از فارس، مهدی حجت، قائم مقام و معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره اینکه آیا با تغییر ریاست سازمان به فعالیت خود در این سازمان ادامه می دهد؟ اظهار داشت: به هر حال تغییراتی است که ایجاد شده و بنده هم تصمیم دارم که فعالیتم را ادامه ندهم.

وی در پاسخ به اینکه یعنی شما فردا ستعفای خود را تقدیم رئیس جدید سازمان میراث فرهگی خواهید کرد؟ گفت: نیازی به دادن استعفا نیست، اعلام می کنم که نمی روم. به هر حال مدیرانی می آیند که حق انتخاب دارند.

حجت در پاسخ به اینکه اگر آقای سلطانی فر، رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی از شما دعوت کنند که با ایشان هم همکاری خود را در این جایگاه ادامه دهید باز هم از سازمان می روید؟ گفت: شرایط سازمان میراث فرهنگی شرایط پیچیده ای است و با تغییرات ریاست آن حس شکوفایی چند ماه پیش تغییر کرده است. در واقع یک عدم ثبات را ایجاد می کند.

معاون نجفی در سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: این شرایط سازمان را برای ادامه فعالیت جدی با مشکل مواجه خواهد کرد امکان اقدام جدی فعالیت وجود نخواهد داشت.

حجت درباره اینکه در حال حاضر با آمدن وی به سازمان میراث فرهنگی دیگر امکان بازگشت به شورای شهر تهران هم وجود ندارد، گفت: بنده استاد دانشگاه هستم و بازنشسته. به کارهایم می رسم و اصلاً این موضوع که بعد از اینجا به چه فعالیتی می پردازم کوچکترین دغدغه ای در ذهن من نیست.

وی تأکید کرد: تصمیم من در حال حاضر با این شرایط این است که از فردا به سازمان میراث فرهنگی نروم.

مهدی حجت از پایه گذاران سازمان میراث فرهنگی کشور است که با انتصاب محمدعلی نجفی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دوباره به این سازمان بازگشت و به عنوان قائم مقام و معاون میراث فرهنگی مشغول به فعالیت شد.