به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی در بیست و سومین اجلاس سراسری مدیران انتقال خون ایران افزود: انتقال خون باید به راهکارهای عملی برای کاهش تصدی گری بیندیشد و پیشنهادهای خود را برای بهبود شرایط و کاهش وابستگی به بودجه دولتی ارائه دهد. وی ضمن تاکید بر لزوم استقلال انتقال خون از بودجه عمومی کشور، خون را مایع حیات خواند و افزود: فوریت تامین این مایع حیات بخش برای همه خانواده ها ملموس است و حکومت و دولت باید به این بخش همانطور که به موضوع مایحتاج روزانه مردم اهمیت می دهد، توجه ویژه داشته باشد.

هاشمی خلق منابع، با بهره گیری از فناوری های نوین و تبدیل منابع به احسن با کمک محصولات پلاسمایی را دو راهکار مهم و جدی در برون رفت سازمان انتقال خون از مشکلات فعلی دانست.

وزیر بهداشت توقع این وزارتخانه را از سازمان انتقال خون توسعه علمی و فنی و ممتاز شدن هرچه بیشتر در مقایسه با کشورهای منطقه دانست و افزود: به تدریج دولت دارد در مسیری قرار می گیرد که وضعیت اقتصادی بهتری را شاهد خواهیم بود و اگر در تخصیص بودجه به دستگاهها بخشی نگری پیش نیاید در آینده نزدیک اعتبارات مناسبی به بخش سلامت تعلق خواهد گرفت.