به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر همایون هاشمی در مورد بودجه سازمان بهزیستی افزود: بودجه امسال سازمان در مقایسه با سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته است که البته امیدواریم به تصویب برسد و با نظر موافق نمایندگان مجلس بیشتر هم بشود.

وی گفت: بودجه سال ۹۲ بهزیستی یک هزار میلیارد تومان بود که سال آینده این اعتبار یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان است و اگر چه بودجه در بخش رفاه اجتماعی رشد قابل توجهی داشته است امادر شرایط فعلی جامعه هنور با تحقق حداقل خواسته ها فاصله زیادی داریم.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: اولویت اول در بخش معلولان، توانمندسازی مبتنی بر جامعه و توسعه مراکز روزانه و همچنین توجه به مسکن، معیشت وبیمه این افراد است بطوریکه دراین راستا توسعه طرح مراقبان در منزل که در جهت رفاه حال معلولان بصورت گسترده اجرایی می شود.

به گفته وی، ۵۰ درصد از بودجه به بخش توانبخشی، ۴۰ درصد به موضوعات و اقدامات اجتماعی و ۱۰ درصد نیز به بخش پیشگیری اختصاص پیدا می کند که البته امیدواریم این درصد افزایش پیدا کند.

وی در مورد برنامه های سال آینده گفت: پیشگیری از معلولتها بویژه ژنتیکی با توسعه مراکز مشاوره و همچنین پیشگیری از معلولتهای اکتسابی با آموزش و آگاه سازی عمومی و کاهش تصادفات، توسعه گروههای همیار زنان سرپرست خانوار باهدف اشتغال آنان، افزایش گروههای همیار در حوزه سلامت روان، توسعه کمی و کیفی مهدهای کودک، آموزش مهارتهای زندگی با رویکرد دینی و اسلامی وهمچنین نظارت شبانه روزی بر مراکز و مهدهای کودک و… از مهمترین برنامه های ما در سال آینده است.

هاشمی از توسعه اورژانس اجتماعی خبر داد و گفت: در سال آینده اورژانس اجتماعی برای ارائه خدمات در خصوص آسیبهای مختلف و مشاوره به مردم در شهرهای دارای بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت به پوششی ۱۰۰ درصدی می رسد و برنامه ریزیهای لازم برای اجرای این طرح در شهرهای دارای کمتر از این تعداد جمعیت نیز انجام شده که عملیاتی خواهد شد.