به گزارش پارس به نقل از ایسنا، منطقه کویر، حجت الاسلام اصغرعسکری در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان، بیان کرد: ازعوامل طلاق و فروپاشی خانواده ها که تاکنون در جلسات شورا مطرح شده، ۱۴ عامل بیان شده اند که اعتیاد، ازدواج اجباری، بیکاری، دخالت خانواده ها، طولانی شدن دوران عقد، ازدواج های خیابانی، بالا رفتن توقعات زوجین و رواج فرهنگ بیگانه و یا بدحجابی از جمله آن است.

وی با بیان اینکه عوامل دیگر در این زمینه عدم آشنایی عمیق قبلی زوجین و ازدواج دیر و یا زودهنگام است، افزود: آغاز ازدواج با گناه نیز یکی دیگر از معضلات فرهنگی جامعه و عوامل طلاق است.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه هدیه ازدواج را که مودت است، خداوند می دهد، تصریح کرد: ازدواج هایی که با گناه آغاز می شود پایان آن هم با شیطان است، اما زندگی هایی که با معیارهای دینی و مذهبی شکل می گیرند بر خلاف این است.

عسکری عنوان کرد: استفاده غلط از وسایل ارتباط جمعی جدید مانند پیامک و چت کردن نیز موجب فروپاشی خانواده ها می شود و از عوامل طلاق است، ضمن آنکه چشم و هم چشمی نیز عمده دلیل فروپاشی خانواده ها است.

وی تصریح کرد: یکی از راه های برون رفت از معضلات فرهنگی ورود صدا و سیما در این زمینه است که باید راهکارها را به شکل جدی مطرح کند، زیرا همه به این موارد دسترسی دارند.

عسکری بیان کرد: ورود بهزیستی از طریق مشاوره با راهنمایی زوجین و همچنین مطبوعات با آگاهی دادن در مورد مباحث و مضرات طلاق در این زمینه موثر است.

امام جمعه جیرفت در پایان با اشاره به دادگاه های خانواده ای به عنوان راهی دیگر در این زمینه، اظهار کرد: آموزش حقوق به خانواده ها و آیین همسرداری و بیان پیامدهای مفاسد طلاق از دیگر راه های برون رفت از معضل طلاق هستند.