به گزارش پارس به نقل از ایرنا، ˈحمید قویدلˈ روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: با توجه به احتمال وقوع انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت و مرگ دستجمعی (بیش از ۱۲نفر) در حوادث یاد شده، ایجاد سامانه دریافت پیام اضطراری با یک شمار مستقل در مراکز امدادی، استانداری ها و فرمانداری های کشور ضروری و حائز اهمیت است.

این کارشناس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: یکی از مهم ترین مشکلات در حوادث و سوانح به وقوع پیوسته به ویژه در لحظات نخست وقوع آنها نداشتن اطلاعات دقیق از محل وقوع و شدت آسیب دیدگی اینگونه حوادث از سوی گروه های امدادرسان در لحظات نخست وقوع آنها است.

قویدل اضافه کرد: به علت دریافت نکردن پیام اضطراری (Disaster Emergency Message) در حوادث یادشده و پیش از عزیمت نیروهای امدادرسان، چالش های زیادی بسته به نوع و حجم مصدومان و تلفات انسانی حوادث یاد شده بوجود می آید که با ایجاد سامانه پیام اضطراری چنین چالش های به حداقل خواهد رسید.

این امدادگر سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: این چالش ها در لحظات نخستین وقوع حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی، شامل کمبود نیروهای متخصص و پشتیبان، امکانات و تجهیزات لازم، پراکندگی مصدومان احتمالی است که این مشکلات امکان امدادرسانی فوری به حادثه دیدگان و ارائه خدمات امداد و نجات را با مشکلاتی همراه می کند.

وی همچنین از هموطنان خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی اضطراری سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.