به گزارش پارس به نقل از مهر ، دکتر سیدتقی نوربخش ضمن بازدید از مجموعه امکانات و خدمات درمانی دی کلینیک فوق تخصصی ابوریحان، با بیمه شدگان و بیماران به گفتگو نشست و به مشکلات آنان پاسخ داد. وی در جریان این بازدید علاوه بر گفت وگوی صمیمانه با برخی بیمه شدگان و مراجعه کنندگان به این مرکز درمانی، ضمن ارائه رهنمودهای لازم در خصوص اقدامات درمانی مناسب برای مساعدت بیشتر به بیمه شدگان و مراجعه کنندگان، در جلسه ای مشترک با حضور مسئولین اداره کل درمان تأمین اجتماعی استان تهران و دی کلینیک ابوریحان در خصوص راهکارهای مناسب برای رفع موانع و کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و فضاهای فیزیکی در دی کلینیک ابوریحان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

نوربخش ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و همکاری مسئولین، پزشکان و همکاران دی کلینیک ابوریحان خواستار همکاری بیشتر همکاران شد تا زمینه برای تحقق اهداف مشترک سازمان و در نهایت ارتقای کیفیت خدمات درمانی را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: باید ساز و کارهای مناسب در ارتباط با ارایه خدمات درمانی بهینه به بیمه شدگان و بیماران را تبیین و تعریف کنیم، بنابراین باید درروش ارایه خدمات درمانی به بیمه شدگان نیز با فراهم آوردن امکانات پیشرفته و به روز زمینه خدمات درمانی فوق تخصصی و مدرن را بوجود بیاوریم.

نوربخش با اشاره به منشور حقوق بیمار تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک ارگان عمومی غیردولتی برای خدمت به بیمه شدگان در دو بخش درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم فعالیت دارد که در همین راستا بیمه شده نیز انتظار دارد از خدمات بیمه ای و درمانی مناسب و لازم برخودار باشد و بر این اساس هدف ما نیز آشنا کردن بیمه شدگان با حقوق خویش در چارچوب وظایف و اختیارات و تعهدات قانونی و چگونگی استفاده از این خدمات است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: حمایت از حقوق جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی اعم از بیمه شدگان، بازنشستگان، مستمری بگیران و از کارافتادگان و همچنین افراد و خانواده های تحت تکفل آنان جزو اصول بنیادین سازمان تأمین اجتماعی بشمار می رود.

نوربخش در پایان خاطر نشان کرد: تلاش سازمان تامین اجتماعی در راستای التزام به حقوق بیمه شدگان و جامعه تحت پوشش ارائه خدمات درمانی با کیفیت مطلوب و مناسب و مطابق با استانداردهای تعریف شده است که با آغاز فعالیت عملی این سازمان در این زمینه بی تردید شاهد رشد و ارتقای کیفیت خدمات در هر دو زمینه بیمه ای و درمانی خواهیم بود.

در پایان این بازدید مقرر شد با همکاری معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی و اداره کل درمان استان تهران در خصوص تهیه و اجرای طرحهای تجهیز این مرکز به دستگاههای جدید ویدئو آندوسکوپ، اسکن چشم و فیکو با توجه به فعال بودن این واحدها و آمار بالای مراجعین به این واحدها در این مرکز همکاریها و اقدامات لازم به عمل آید.