به گزارش پارس به نقل از مهر، در ادامه سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا گفت: در برنامه پنج ساله اول شهرداری تهران برنامه ای برای ساماندهی موتورسیکلت ها پیش بینی و مقرر شده بود که حداکثر طی مدت ۶ ماه پس از ابلاغ این مصوبه شهرداری اقدامات لازم را انجام و گزارشات آن را به شورای شهر ارائه دهد اما این امر محقق نشده است. بنابراین بنده خواستار ارائه گزارش از سوی شهرداری درباره این موضوع هستم.

در ادامه محمد مهدی تندگویان عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورا هم گفت: درباره روزنامه همشهری چندبار تذکراتی به صورت شفاهی مطرح شد حال این تذکر را کتبی کرده و به ریاست شورا ارائه می دهم. طبق مصوبه سال ۸۸ مبنی بر ساماندهی سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری مقرر شد طی سه ماه بعد از ابلاغ این مصوبه شرکت های همشهری اقدام شوند اما با گذشت ۳ سال از تعیین این مصوبه اقدامی در این راستا صورت نگرفته است و شرکت پر درآمد پیام همشهری نیز به کار خود ادامه می دهد.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: با توجه به این مصوبات، تغییر اعضای هئیت مدیره شرکت پیام همشهری نیز غیرقانونی بوده که بنده خواستار توضیحاتی از سوی شهرداری هستم. همچنین تذکر بعدی بنده به شهرداری درباره به کارگیری بازنشستگان شهرداری است. براساس مصوبه سال ۸۳ شورای شهر تهران شهرداری باید توضیح دهد که چرا افرادی از جمله معاون مالی و اداری که اعضای بازنشسته شهرداری به شمار می آیند دوباره مشغول به فعالیت شده اند.

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا هم گفت: متاسفانه ماه هاست کمیسیون ماده ۵ تشکیل نمی شود در حالیکه برخی از مردم دچار مشکلاتی بوده که در انتظار مصوبات کمیسیون هستند. وظیفه این کمیسیون تشخیص مغایرت ها است ولی به شکل دیگری بین افکار عمومی جا افتاده و فکر می کنم این کمیسیون مسئول تغییر کاربری ها است.

دوستی با اشاره به اینکه این کمیسیون متشکل از تعدادی از وزرا یا نمایندگان آنها، شهردار تهران و رئیس شورای شهر یا نماینده ای از شوراست، ادامه داد: تشکیل نشدن این کمیسیون در رسیدگی به مشکلات مردم خلل ایجاد کرده و تذکر بنده نیز از این رو است هرچه سریعتر نسبت به برگزاری این جلسات اقدام شود.

غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه وبودجه شورا به فروش میدان میوه و تره بار واقع در فرمانیه اشاره کرد و گفت: بنده می خواهم بدانم ضرورت واگذاری این میدان به بخش خصوصی چه بوده است؟ احمدمسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز خطاب به وی گفت: این موضوع را به صورت کتبی ارائه دهید.