به گزارش پارس به نقل از خبر انلاین، سامانه های جدید نیروی انتظامی با حضور سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم و مسئولان و مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروهای مسلح افتتاح شد. سردار احمدی مقدم در این مراسم طی سخنانی ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات دست اندرکاران تولید سامانه های جدید گفت: امروز اساس قدرت در دنیا قدرت نظامی و اقتصادی نیست، علم، دانش و فناوری و اطلاعات ضامن قدرت است. اگر بخواهیم در منطقه و حتی دنیا الگوی دیگر کشورها باشیم باید همگام با علم روز دنیا حرکت کنیم، اگر با دانش روز دنیا حرکت نکنیم، جزء کشورهای عقب مانده خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: حفظ استقلال و آهنگ رشد توسعه کشور یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت است، مبنای قدرت در آینده اطلاعات خواهد بود.

او با تاکید بر داشتن پلیس اطلاعات محور، گفت: در آینده فقط نیروی انسانی ابزار و امکانات نیست بلکه داشتن اطلاعات رمز موفقیت در انجام ماموریت های محوله است.

احمدی مقدم گفت: از امکانات و تجهیزات پیشرفته دنیا با رعایت نکات امنیتی باید حداکثر استفاده را ببریم و به قدرت اطلاعاتی برسیم. قدرت علمی باعث رشد و پیشرفت کشور می شود. باید در تمام بخش ها از سیستم های الکترونیکی استفاده کنیم، مانند خدماتی که در سازمان وظیفه عمومی و یا دفاتر پلیس+ ۱۰ به مردم ارائه می شود.

سردار احمدی مقدم در ادامه سخنان خود گفت: آمریکا قبل از حادثه ۱۱سپتامر به دنبال پلیس جامعه محور که افزایش رضایت مردم و ارتقای احساس امنیت را به دنبال داشت بود، ولی بعد از این حادثه گفتند امنیت تقدم دارد بر احساس امنیت و مهم تر از رضایت مردم است. در جمهوری اسلامی ایران پلیس جامعه محور به دنبال کسب رضایت مردم و ارتقای احساس امنیت در جامعه است.

او با تاکید بر اینکه داشتن پلیس اطلاعات محور به منظور غلبه بر پلیس جامعه محور نیست، گفت: اندیشه و افکار دینی ما می گوید در تامین امنیت مشارکت مردم و پاسخگویی به مطالبات و رضایت آنها یک اصل بشمار می رود. خوشبختانه زیر ساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در نیروی انتظامی فراهم شده است، تسلط اطلاعاتی و قدرت شبکه سازی منجر به افزایش تحرک می شود که ما را از خیلی چیزها بی نیاز می کند.

احمدی مقدم در ادامه گفت: بنای پیشرفت و توسعه در جامعه توجه و اهتمام به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، اطلاعات محوری نه تنها در نیروی انتظامی بلکه باید در تمام دستگاه ها به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار گیرد. خوشبختانه امروزبخش مهمی از نرم افزار ها و سخت افزارها در داخل کشور تولید می شوند، گفت تمام این دستاوردها نتیجه تحقیق و پژوهش است.

فرمانده نیروی انتظامی به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند: متناسب با نیاز کشور نیروی انتظامی نیز باید توسعه یابد، اشاره کرد و گفت: امروز پلیس فتای ما که با سرعت تشکیل شد یکی از کارآمدترین پلیس ها در سطح دنیاست.

اودر ادامه با اشاره به اینکه سالانه میلیون ها خدمت الکترونیکی از طریق نزدیک به یکهزار دفتر پلیس +۱۰ در سراسر کشور به مردم ارائه می شود، گفت: کاهش هفت درصدی تلفات جاده ای طی سال جاری نتیجه استفاده از تجهیزات الکترونیکی می باشد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم سردار مجید سلطانی معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی گزارشی از روند راه اندازی سامانه های جدید ناجا ارائه کرد.