به گزارش پارس به نقل از خبر انلاین، سازمان هواشناسی اعلام کرده در ۱۵ استان تاکنون برف باریده. ضمن اینکه استان های جنوبی هم بارانی هستند. اما برف و باران و سرمای هوا موجب شد امروز هم برخی مدارس در ۱۲ استان به دلیل یخ زدگی و آبگرفتگی معابر تعطیل شوند؛

- مدارس ابتدائی استان یزد امروز سه شنبه ۱۷ به دنبال بارش برف تعطیل شد. با توجه به بارش های اخیر در تمامی مناطق استان و با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم این بارش ها تا ظهر فردا که باکاهش دما و یخبندان همراه است، تمامی مدارس مقطع ابتدائی در سراسر استان، امروز سه شنبه۱۷ دی ماه تعطیل اعلام شد. در بخش نیر و گاریزات به علت وسعت بارش ها تمامی مدارس مقاطع سه گانه شامل ابتدائی، متوسطه اول و متوسطه دوم امروز تعطیل است.

- بارش برف سنگین مدارس شهرستان های جنوبی استان مرکزی را تعطیل کرد. مدارس تمامی مقاطع شهرستان خمین، مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهرستان محلات و مدارس ابتدایی در شهرستان دلیجان روز سه شنبه به علت بارش برف، برودت هوا و لغزندگی معابر تعطیل شد. همچنین به دلیل بارش سنگین برف و شرایط نامساعد جوی، مدارس نوبت صبح سه شنبه در کمیجان، خنداب و فراهان نیز تعطیل شد. همچنین به دلیل بارش سنگین برف، شرایط نامساعد جوی و لغزنده بودن معابر و خیابان ها، مدارس ابتدایی شهرستان های دلیجان و خنداب در نوبت عصر امروز تعطیل است.

- مدارس مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد امروز تعطیل اعلام شد. به سبب بارش سنگین برف دیروز و به تبع آن یخ زدگی معابر و خیابان ها و برودت هوا در امروز، مدارس کلیه مقاطع شهرستان های بویراحمد و دنا تعطیل است.
همچنین روابط عمومی دانشگاه یاسوج هم اعلام کرد در پی بارش سنگین برف، کلیه امتحانات امروز دانشگاه یاوسج لغو شده و به ۳۰ دی موکول شده است.
ستاد مدیریت بحران استان هم گزارش کرد کار ادارات شهرستان های بویراحمد و دنا امروز با یک ساعت تاخیر شروع می شود.

- با بارش برف، یخ زدگی و لغزندگی معابر تمام مقاطع تحصیلی نوبت صبح برخی مناطق استان اصفهان امروز تعطیل است: مهدهای کودک، پیش دبستانی و تمام مقاطع تحصیلی نوبت صبح شهرستانهای اصفهان، خمینی شهر، فلاورجان، زرین شهر، شاهین شهر، نجف آباد، نطنز وبرخوار امروز تعطیل است. همچنین مهدهای کودک، پیش دبستانی وتمام مقاطع تحصیلی نوبت صبح شهرستانهای چادگان، خوانسار، شهرضا، مبارکه، سمیرم، گلپایگان، فریدن، نائین، دهاقان، میمه، بوئین میاندشت، تیران وکرون، فریدونشهر وشهرهای باغبهادران، پیربکران ومیمه امروز تعطیل است.

- بارش شدید برف مدارس مقطع ابتدایی ۵ شهرستان استان خراسان جنوبی را به تعطیلی کشاند: مدارس مقطع ابتدایی شهرستانهای درمیان، سربیشه، زیرکوه، قاین و نهبندان در نوبت صبح، امروز به دلیل برودت هوا و یخبندان تعطیل است.

- بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر موجب تعطیلی مدارس ابتدایی هرمزگان شد. همه مدارس ابتدایی استان هرمزگان در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر امروز تعطیل است. امتحانات مقطع راهنمایی و متوسطه امروز بر گزار می شود.
بارندگی در هرمزگان که از۲ روز گذشته آغاز شده موجب سردی هوا و آبگرفتگی معابر و خیابانهای سطح شهر بندرعباس شده است.

- به دلیل بارش شدید برف و به دنبال آن کاهش محسوس دما و بروز یخبندان در برخی مناطق استان، مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه کرمان، چترود و ماهان در شهرستان کرمان امروز تعطیل است؛ مدارس ابتدایی و راهنمایی در بافت، کوهبنان، رابر، انار، زرند و نوق، مدارس ابتدایی راور، رفسنجان، شهربابک، گلباف و پالیز سیرجان و مدارس ابتدایی و راهنمایی شهر دهج و دهستان جوزن از توابع شهربابک نیز امروز سه شنبه تعطیل است.

- به علت بارش برف، برودت هوا، لغزندگی سطح جاده ها و معابر عمومی و به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی دانش آموزان و فرهنگیان، مراکز پیش دبستانی و ابتدایی نواحی یک و دو همدان و اسدآباد روز سه شنبه در نوبت صبح تعطیل است. همچنین مراکز پیش دبستانی، دوره ابتدایی و راهنمایی در ملایر، سامن و جوکار روز سه شنبه هفدهم دی ماه در نوبت صبح تعطیل است.

- مدارس ابتدایی شهرستان الیگودرز در استان لرستان روز سه شنبه در اثر بارش برف سنگین تعطیل اعلام شد. بارش سنگین برف طی دو روز گذشته موجب کاهش شدید دمای هوا و یخ زدگی معابر عمومی شده که این امر مشکلاتی را در تردد عابرین پیاده به ویژه دانش آموزان ابتدایی به وجود آورده است.

- به علت بارش برف و باران شدید و یخبندان سه شنبه ادارات ۹شهرستان شیراز، سپیدان، خرمبید، بوانات، اقلید، آباده، ممسنی، کازرون و مرودشت در استان فارس بجز اداره های خدمات رسان و همچنین مدارس پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی این شهرستانها تعطیل هستند. .

- اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مدارس ابتدایی زاهدان در نوبت صبح سه شنبه را تعطیل اعلام کرد. شماری از مدارس مقطع ابتدایی زاهدان نیز از طریق سامانه پیامکی خود به اولیای دانش آموزان اعلام کردند به سبب بارش برف و سرمای هوا کلاس های روز سه شنبه تشکیل نمی شود.

- به دلیل برف و یخ بندان مدارس چهارمحال و بختیاری تعطیل شد.