به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف در مراسم بهره برداری از زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) که صبح امروز برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این پروژه با ۴ هزار متر مربع مساحت در یک نقطه بسیار استراتژیک در شهر تهران قرار گرفته است.

وی با بیان این که زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) از لحاظ فرهنگی، هنری، امنیتی و مذهبی نقطه خاصی محسوب می شود، ادامه داد: این زیرگذر تاثیرات مثبتی در پی خواهد داشت چراکه در این چهارراه هر ساعت بیش از ۱۵ هزار نفر عابر پیاده و بیش از ۶۰۰۰ خودرو عبور می کند.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا در نقاط دیگر تهران چنین زیرگذری احداث خواهد شد؟ تصریح کرد: نقطه دیگری با این شرایط و اهمیت استراتژیک در تهران وجود ندارد ولی به طور حتم گذرگاه های دیگری در سطح شهر تهران احداث خواهد شد که بعد از تصویب آن در شورای شهر آن را اعلام می کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش دیگری مبنی بر این که معاون محیط زیست در مصاحبه ای اعلام کرده مشکل آلودگی شهر تهران باید به شهرداری سپرده شود، آیا شهرداری تهران این مسئولیت را می پذیرد، اظهار داشت: شهرداری تهران هیچگاه داوطلب پذیرفتن مسئولیتی نیست ولی اگر کاری روی زمین بماند و تشخیص داده شود که توسط شهرداری قابل حل است، آماده ایم مسئولیت را بپذیریم.

قالیباف با بیان این که مهم ترین چالش شهر تهران آلودگی هواست، گفت: حل این چالش به مشارکت و کمک مردم، بخش های مختلف دولت، مجموعه شهرداری و حوزه انتظامی نیاز دارد ولی در عین حال باید بدانیم که تنها یک نفر مسئول این پدیده نیست بلکه کاری است که باید با یک همکاری و نگاه فرابخشی انجام شود در این میان برخی اعتقاد دارند که آلودگی هوا قابل حل نیست اما من این مسئله را قبول ندارم.

وی افزود: با توجه به تجربه ای که در حوزه کار اجرایی داشته ام و همچنین با توجه به آشنایی که با این پدیده دارم معتقدم آلودگی هوا قابل حل است؛ در این زمینه بررسی های دقیقی نیز انجام داده ایم و برنامه مدونی هم برای حل آلودگی هوا داریم.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری درباره خواسته های هنرمندان از شهرداری تهران در زمینه پروژه زیرگذر چهارراه حضرت ولی عصر (عج) نیز گفت: روزی که ما خط چهار و خط سه مترو را می ساختیم و خطوط اتوبوس های تندرو را راه اندازی می کردیم، هنرمندان نگران این بودند که محیط فرهنگی پارک دانشجو و مجموعه تئاتر شهر تحت تاثیر این موضوع قرار بگیرد و آسیبی به مجموعه تئاتر شهر وارد شود.

وی افزود: اما بنده به هنرمندان قول دادم هنگامی که کار ما در اینجا به اتمام برسد، حتماً به نقش فرهنگی پارک دانشجو در حوزه های هنری و مذهبی نیز توجه خواهیم کرد. امروز نیز شاهد بودید که دوستان هنرمند آمدند و مشاهده کردند که شهرداری توانست با همکاری خود آن ها و استفاده از نظرات هنرمندان و کارشناسان شهرسازی یک مجموعه بسیار خوب را آماده سازی کند.