به گزارش پارس به نقل از ایسنا، شهریار نوری الاصل، کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه بستن کمربند ایمنی را امری حیاتی برای تمامی رانندگان دانست و خاطر نشان کرد: همین کار بسیار ساده می تواند به راحتی از آسیب جمجمه، قطع نخاع گردنی، آسیب های وارده به قفسه سینه، شکستگی دنده ها، انفجار کلیه، پارگی طحال و کبد و نیز عروق کرونری قلب و خونریزی های داخلی در تصادفات احتمالی جلوگیری کند.

وی هشدار داد: کمربند باید از روی سینه و دور کمر بسته شود و هیچگاه نباید آن را از روی شکم بست، زیرا در تصادفات احتمالی پارگی احشاء شکمی را در پی دارد.

نوری الاصل همچنین داشتن کپسول اطفاء حریق را برای هر خودرو ضروری دانست و خاطر نشان کرد: این کپسول باید متناسب با اندازه خودرو و کوچکی و بزرگی آن خریداری شود.

وی همچنین داشتن یک عینک ضد اشعه UV۴۰۰ دید در شب را به منظور تامین سلامت چشم برای رانندگان ضروری دانست و افزود: این عینک در هوای آفتابی و ابری از ورود اشعه ماوراء بنفش به چشم جلوگیری کرده و موجب می شود دید رانندگان به مرور زمان کاهش نیابد.

این مدرس و کارشناس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه با توجه به افزایش سرمای هوا توصیه کرد: حتما رانندگان یک بادگیر کلاه دار و سبک به همراه داشته باشند تا بتوانند زمان هایی که در جاده به منظور کنترل خودرو پیاده و سوار می شوند، بدن خود را گرم نگه داشته و از نفوذ باد سرد به کلیه و کمر خود جلوگیری کنند.

به گفته نوری الاصل، هیچ لباسی نمی تواند به اندازه یک بادگیر مناسب از نفوذ بادهای سرد به بدن جلوگیری کند.

وی همراه داشتن جعبه کوچک کمک های اولیه شامل چند باند نواری، چسب زخم، چسب ضد حساسیت، بتادین و گاز استریل را نیز برای هر خودرو ضروری دانست.

این کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه همچنین به همراه داشتن وسیله گرم کننده همچون پتو و لباس گرم و نیز مقداری کنسرو و خرمای خشک را برای رانندگان ضروری دانست و خاطر نشان کرد: این وسایل و مواد غذایی می تواند به هنگام ضرورت و بسته شدن جاده نیاز رانندگان را تامین کنند.

نوری الاصل، نصب پشت گردنی صندلی جلو را هم یکی از ضروریات دانست که رانندگان باید آن را مدنظر داشته باشند و اظهار کرد: این پشت گردنی ها می توانند در تصادفاتی که ضربه از پشت به خودرو وارد می شود، از آسیب مهره های گردنی جلوگیری کنند.

وی از رانندگان خواست تا به ازای هر سه ساعت طی مسیر در جاده حداقل پنج دقیقه پیاده شده و راه بروند و خستگی کمر و زانوی خود را کم کنند تا به مرور زمان دچار آرتروز و درد ستون فقرات نشوند.

این کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه همراه داشتن زنجیر چرخ در فصل زمستان را بسیار الزامی دانست و اظهار کرد: کوتاهی در به همراه داشتن این وسیله با مخاطره انداختن جان رانندگان در ارتباط است.

وی در پایان مهمترین امر در سلامت رانندگان را رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نیز پرهیز از سرعت بالا و سبقت نابجا در جاده ها عنوان کرد.