احمد دنیا مالی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی « پارس » به جلسه شورای شهر با شورای عالی معماری و شهر سازی در خصوص پروژه ایران زمین اشاره کرده و گفت: مصوبه کمیسیون ماده ۵ در خصوص این پروژه لغو شده است از این رو برای حل مسائل مربوط به آن باید جلسات مشترکی میان شورای شهر، شهرداری و شورای عالی معماری و شهر سازی تشکیل شود.

به گفته وی املاک اطراف این پروژه آسیب جدی دیده اند که باید جبران شده و منازل تعمیر شود؛ از طرف دیگر برای گودی که ایجاد شده باید تمهیدات جدی اندیشیده شود چرا که اگر گود بماند خطرناک است و از طرف دیگر بازگشایی خیابانهای اطراف از مسائل مهم است که باید با همکاری شهرداری و شورای عالی معماری و شهرسازی در مورد آن تصمیم گیری شود.

دنیامالی ابراز امیدواری کرد تصمیمی گرفته شود که هم نظر شورای عالی معماری و شهر سازی مرتفع شود هم نگرانی های مردم و مسوولین پایان یابد.

وی در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار اجتماعی پارس ضمن اشاره به برنامه های شورای شهر برای رفع آلودگی هوا گفت: برای کاهش آلودگی هوای شهر چند محور در دستور کار قرار دارد که اساسی ترین آنها توسعه حمل و نقل عمومی و ساماندهی اوضاع موجود است.

به گفته وی ۸۰ درصد آلودگی هوا توسط خودروها و وسایط نقلیه صورت می گیرد که به همین جهت در صدد هستیم با همکاری همه دستگاههای ذیربط شرایطی را به وجود بیاوریم که وسایل نقلیه به خصوص موتورسیکلتها به فیلتر و کاتالیزور مجهز شوند.

دنیا مالی به برنامه های شهرداری در برنامه پنج ساله دوم اشاره کرده و خاطر نشان کرد: برنامه شهرداری از سال ۹۳ تمرکز بر توسعه مترو است ضمن اینکه خطوط اتوبوس سریع السیر باید توسعه یافته و زمانبندی برای افزایش ایستگاههای اتوبوس از ۷ درصد به بالای ۵۰ درصد برسد.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: بحث وارونگی هوا در پاییز و زمستان یک مقوله طبیعی است که همه دستگاههای ذیربط از وزارت کشور تا محیط زیست و شورای شهر باید وظایف خود را به درستی انجام دهند تا بتوان از مشکلات آلودگی هوای ناشی از وارونگی هوا کم کرد.