به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: وقوع حادثه انفجار در یک منزل مسکونی در ساعت ۱۳: ۰۳ ظهر پنجشنبه در خیابان مولوی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و در پی آن آتش نشانان ایستگاه های چهار و ۶۸ به محل حادثه که یک ساختمان چهار طبقه ۱۲ واحدی بود، اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که انفجار در یکی از واحدهای طبقه اول این ساختمان مسکونی که حدود ۴۵ مترمربع بود، رخ داده و علاوه بر اینکه سبب تخریب شدید این ساختمان شده، به دیگر واحدها و چند خودروی سواری در مجاورت ساختمان نیز خسارتی را وارد کرده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه شدت انفجار سبب شکستن شیشه های این ساختمان و ساختمان های مجاور شده بود، گفت: همچنین دو خودروی سواری واقع در پارکینگ و دو خودروی سواری در مجاورت این ساختمان نیز به علت پرتاب تکه های مصالح ساختمان، دچارخسارات زیادی شدند.

وی با بیان اینکه آتش نشانان پس از قطع گاز و برق این ساختمان، اقدامات خود برای اطفای حریق جزئی رخ داده و نجات محبوس شدگان را با تقسیم شدن به دو گروه آغاز کردند، گفت: یک گروه از آتش نشانان شش تن از شهروندان شامل یک مرد ۳۳ ساله، دو زن حدودا ۳۰ ساله، یک مرد ۵۵ ساله و دو دختربچه چهار ساله را خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

به گفته ملکی، در پی این حادثه مرد ۳۳ ساله به علت اینکه در واحد منفجر شده قرار داشت، دچار سوختگی و آسیب دیدگی شدید شده بود و پنج مصدوم دیگر نیز به شکل سطحی آسیب دیده بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه گروهی دیگر از آتش نشانان نیز شعله های حریق در این ساختمان را به سرعت مهار و اطفا کردند، گفت: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل و جست وجو برای محبوس شدگان احتمالی، به عملیات خود خاتمه دادند.

وی علت این حادثه را نشت گاز از وسایل گازسوز و بروز جرقه از اشیاء اعلام کرد.