به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمد تقی مهدیخانی - مدیرعامل اولین شرکت تاکسیرانی بخش خصوصی تهران در تشریح ویژگی های این سیستم و مزایای آن برای شهروندان گفت: شرکت تاکسی بیسیم تهران از سیستم مدیریت ناوگان خود یکسال قبل رونمایی کرده و شهروندان تهرانی توانستند از این سرویس های دارای ارزش افزوده استفاده کنند.

وی افزود: در صورتی که سرویس برای فرد اعزام شود سریعا پیام کوتاهی حاوی نوع، رنگ و کد خودرو برای فرد ارسال می شود تا اطلاع داشته باشد چه خودرویی، با چه رنگ و چه کدی برای وی اعزام شده است، تا هنگام سوار شدن اشتباهی به وجود نیاید و اگر راننده مشکلی ایجاد کرد و یا چنانچه چیزی در داخل خودرو جا گذاشته شد، مسافر سریعا می تواند مشخصات خودرو را به مسئولین رسیدگی ارائه و در کوتاه ترین زمان، مورد بررسی قرار گرفته و اعلام نتیجه شود. هنگامی که خودرو به محل میهمان می رسد پیام کوتاهی در این خصوص که ماشین رسیده است برای فرد ارسال می شود، تا جهت سوار شدن اقدام کند؛ شایان ذکر است، اپراتورهای حاضر در شرکت، به منظور سرویس دهی مطلوب تر، با میهمان، تماس تلفنی نیز می گیرند.

وی اضافه کرد: از جمله ویژگی های این سیستم، کنترل دقیق و لحظه ای ناوگان تاکسی در سطح شهر است به عبارت دیگر نظارت علمی، کاربردی بر عملکرد مثبت و بهینه هر تاکسی به منظور ارائه خدمات در ساعات کاری مثبت که در اختیار ناوگان و شهروندان باشد بطور دقیق مهیا شده است و این امکان توسط این سیستم فراهم است تا با توجه به این خصوصیت، امکان کنترل برای شرکت ها و افرادی که می خواهند مسافرین خود را از مبدا تا مقصد مشخصی سفر کنند وجود دارد و می توانند مشاهده کنند که آیا مسافر مذکور مسیر مشخص شده را رفته است یا خیر و یا در چه مکانی است.

وی افزود: بارزترین و مهم ترین استفاده این سیستم، کنترل تاکسی های کم کار و یا بیکار است که با سوء استفاده از امکانات دولتی، تاکسی را دراختیار گرفته اند و به شهروندان سرویس نمی دهند.

مهدیخانی تصریح کرد: ویژگی دیگر این سیستم پرداخت الکترونیک است تا افراد بتوانند بدون هیچ گونه دغدغه ای، کرایه خود را بدون چانه زدن جهت رند شدن و یا پول خورد نداشتن، بر طرف کرده و به راحتی کرایه خود را بصورت الکترونیکی توسط تمام کارتهای بانکی پرداخت کنند؛ حتی اگر پول نقد نیز به همراه نداشته باشند. همچنین از ویژگی های دیگر این سیستم این است که راننده با استفاده از این سیستم می تواند ترافیک لحظه ای تهران را مشاهده کرده و از مسیرهایی که ترافیک نداشته و یا ترافیک کمتری دارد، استفاده کند.

وی افزود: ویژگی دیگر این سیستم امنیت رانندگان تاکسی است که در صورت احساس خطر می توانند با این سیستم اطلاع داده و سریعاً از طریق مراجع ذیربط پیگیری و رسیدگی شود.