به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، طاهره ذبیحی، هنرمند هنر سنتی تذهیب، گفت: جشنواره هنرهای تجسمی فرصتی برای برقراری ارتباط بین هنرمندان است، در حقیقت در این رویداد بزرگ هنرهای تجسمی هنرمندان در جریان فعالیت های یکدیگر قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: در طول پنج دوره که از برگزاری این جشنواره می گذرد هنوز تعریف درستی از رویداد و به عباراتی از رشته های این جشنواره ارائه نشده است.

این هنرمند تصریح کرد: در هر دوره از جشنواره هنرهای تجسمی فجر شاهد شرکت تعدادی از رشته های هنرهای تجسمی بوده ایم و هیچگاه در نمایش رشته های مختلف تبصره ای برای حضور آثار هنرهایی چون تذهیب، معرق و برخی شاخه های هنرهای سنتی از سوی برگزار کنندگان ارائه نشده است.

ذبیحی بیان کرد: برنامه هایی که در هر دوره برای گسترش و افزایش رشته های تجسمی داده می شود به چه معناست آیا فقط برای شعار دادن و ایجاد هیجان است.

وی ادامه داد: هنرهای اصیل ایرانی در رویداد بزرگ هنرهای تجسمی که جشنواره فجر است جایگاهی ندارد اگر قرار است چند رشته هر سال رشد بیشتری در جشنواره فجر داشته باشند بنابراین بهتر است به همان رشته ها اکتفا کنند و هر سال به رویکردهای جدید اشاره نداشته باشند.

این هنرمند تذهیب کار خاطر نشان کرد: جشنواره هنرهای تجسمی فجر جای همه رشته ها و هنرمندان باید باشد در غیر این صورت نمی توان آن را رویدادی بزرگ دانست.