به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمود کریمی در هفتمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی که صبح امروز (پنجشنبه) در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، با بیان اینکه همه گونه مسابقه دیده بودیم اما مسابقه ای برای نوکری ندیده بودیم، اظهار کرد: این از عجایب وجود امام حسین (ع) است که خانواده ها تلاش می کنند تا فرزندانشان را پرورش داده و برای نوکری اهل بیت (ع) به این مسابقه می فرستند.


من حاضرم نوکری های خودم را با یکی از مداحان نوجوان عوض کنم

وی افزود: من حاضرم که همه نوکری ها و گریه گرفتن ها از مخاطب هایم را بدهم ولی همت و تلاش یک نفر از کسانی که در آیین تجلیل از نوگلان حسینی برگزیده نشده است را بگیرم.

یک مداح شاید نتواند با خانواده خود عکس بیندازد

این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه این کار بازنشستگی ندارد و سختی های خاص خود را دارد خطاب به مداحان دانش آموز حاضر در این مراسم و خانواده های آنان اظهار کرد: وقتی که مداح اهل بیت (ع) می شوید شاید نتوانید به حرم امام رضا (ع) و یا مسافرت های دیگری بروید و حتی نمی توانید با خانواده خود عکسی بیندازید زیرا هرجا که می روید برخی از افراد همواره از شما عکس می اندازند و در این فضای رسانه ای حاضر در سطح رسانه های مجازی در بسیاری از مواقع" حیا" جایگاهی ندارد.

کریمی ادامه داد: همچنین زمانی که ازدواج می کنید و می خواهید با همسر خود در خیابان راه بروید شاید بگویند این زن چهارمش است و کسی نیز نمی تواند همراهتان باشد.

همه در همه زمینه نظر می دهند ولی مداح نمی تواند

وی افزود: همچنین با وجود آنکه همه در تمامی زمینه ها نظر می دهند شمای مداح نمی توانید نظر بدهید و به شما گفته می شود که فقط کار خودتان را بکنید و با همه احوال باید بدانید که همه زخم زبان هایی که می خورید یک میلیاردیوم زخم زبان هایی نیست که به اربابت تان گفته شد.

این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه مداحی و روضه خوانی یک کار علمی است، گفت: برخی می پرسند که آیا من پرهیز غذایی دارم که باید بگویم در بسیاری از مواقع انواع غذاها و فلفل می خورم ولی ۲۰ روز قبل از ماه محرم این مسائل را رعایت می کنم، زیرا امام حسین (ع) از ما چنین توقعی را دارد.

کریمی اظهار کرد: شما مداحان باید بدانید که مردم شما را به خاطر سیدالشهدا (ع) دوست دارند و مقام نوکری را باید از خود سیدالشهدا بگیرید و بدانید که این مقام بازنشستگی هم ندارد.

علم روضه خوانی را بیاموزید

وی گفت: اگر می خواهید یک روضه خوان خوب باشید علم آن را نیز باید داشته باشید و بدانید که تقوا به تنهایی در این عرصه کفایت نمی کند.

این مداح اهل بیت (ع) افزود: حتما باید پای درس بزرگترها بشینید و رفتار و اخلاق مناسب را از آنها بیاموزید.

فریب سی دی مجالستان را نخورید

کریمی با بیان اینکه فریب اینکه یک سی دی از مجالس شما بیرون برود را نخورید، ادامه داد: باید به این موضوع قائل باشید که بقیه از شما بزرگتر هستند و من به خودم می گویم که اگر کسی از نظر سنی از من بزرگتر است عبادتش از من بیشتر بوده و اگر سنش از من کمتر است نسبت به من کمتر گناه کرده است.

مردم احترام به نوکر امام حسین (ع) را وظیفه خود می دانند

وی افزود: همچنین بدانید که اگر مردم به شما احترام گذاشتند به خاطر آن است که آنان وظیفه خود می دانند که به نوکر اباعبدالله الحسین (ع) احترام بگذارند وگرنه فکر نکنید که خبری است.

این مداح اهل بیت (ع) خاطر نشان کرد: البته می دانیم که عزیزدردانه سید الشهدا (ع) باید باشیم و هستیم ولی نباید این را بگوییم.

کریمی گفت: راه بسیار شیرین است و حضرت زهرا (س) به مداحان و روضه خوانان خسته نباشید می گوید و باید بدانیم که هیچگاه آن حضرت زیر" دِین" کسی نمی ماند و اجر کار این افراد را خواهد داد و همچنین باید بدانید که شما جدا شده و سوا کرده توسط آن حضرت هستید.

وی با بیان اینکه کجاست حضرت روح الله که ببیند مسلمانان در حال حاضر در جهان چکار کرده اند، افزود: من ۱۰،۱۲ سالم بود که به دلیل آنکه ابیاتی را در عزاداری امام حسین (ع) خواندم خودم را به پاسگاه برده و سیلی محکمی به من زدند و پدرم را نیز بسیار مورد ضرب و شتم قرار دادند.

خوش قول باشید

این مداح اهل بیت (ع) اظهار کرد: از جمله مواردی که باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشید این است که باید خوش قول باشید و بدانید که اگر دیر به جلسه برسید صاحب مجلس امام حسین (ع) حضرت زهرا (س) را معطل کرده اید.

نمازتان را جدی بگیرید

کریمی همچنین گفت: نسبت به نمازتان خیلی جدی باشید و درس تان را خوب بخوانید و قدر پدر و مادرتان را بدانید.