به گزارش پارس به نقل از فارس، احسان محمدحسنی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی- رسانه ای اوج درباره انتقاداتی که نسبت به طرح افزایش جمعیت روی بیلبوردهای سطح شهر توضیح داد: انجمن طراحان گرافیک انقلاب اسلامی دو طرح مختلف را با مضمون افزایش جمعیت طراحی کرده است که یکی از آن ها خانواده ای شاد را سوار بر دوچرخه به تصویر کشیده است و دیگری خانواده ای است که سوار بر قایق هستند در طرح اول به دلیل آن که حضور مادر خانواده سوار بر دوچرخه ممکن بود با انتقادات دیگری از جمله ترویج دوچرخه سواری بانوان همراه باشد، بنابراین مادر خانواده در این طرح دیده نمی شود ولی درباره تعداد بچه ها و جنسیت آن ها هیچ تعمدی وجود نداشته و قطعاً هنرمندان در طرح های بعدی خود با دقت و هوشمندی بیشتری آثارشان را ارائه خواهند کرد.

وی افزود: در طرح دیگر که خانواده ای سوار بر قایق هستند، هم مادر و هم دختر خانواده حضور دارند و این انتقادات را نسبت به بی توجهی به حضور مادر و دختر در یک خانواده ایرانی رد می کند.

محمدحسنی همچنین به کنایه خطاب به منتقدان این طرح ها گفت: مادری که پنج فرزند به دنیا آورده، در خانه در حال استراحت و آمادگی برای به دنیا آوردن فرزند ششم خود است!

او در ادامه تصریح کرد: کسانی که نسبت به این آثار حاشیه سازی می کنند بهتر است به محتوای اصلی این آثار توجه کنند اگر چه برای ما علت هیاهوی رسانه ای علیه این تابلوها کاملاً روشن است و ما رفته رفته عادت می کنیم به این که هر جا مواضعی هم سو با سیاست های نظام در یک اثر هنری اتخاذ می کنیم، باید منتظر سنگ باران شدن برخی عده معدود هم باشیم و این تابلوها نیز به دلیل آن که در راستای سیاست های نظام طراحی شده است با انتقاد برخی عده خاص رو به رو شده است.

محمدحسنی تأکید کرد: هدف اصلی از طراحی این آثار نقد تک فرزندی و سیاست ازدیاد جمعیت ایران است که سیاست درستی است و این تابلو هم در راستای این سیاست به نمایش گذاشته شده است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی - رسانه ای اوج تصریح کرد: این آثار هشدار و تلنگری به خانواده های ایرانی است چرا که موضوع تک فرزندی و کاهش شدید جمعیت در طول ۲۰ سال آینده به یک بحران ملی در کشورمان تبدیل خواهد شد و در این زمینه نیاز به فرهنگسازی و سیاس گذاری های فرهنگی داریم که این آثار طراحی هم سعی دارد با زبان طنز این هشدار را دربر داشته باشد.

  انجمن طراحان گرافیک انقلاب اسلامی تاکنون طرح های مختلفی را در راستای سیاست های جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده و در سطح شهر به نمایش گذاشته است که طرح های « صداقت آمریکایی» و « شمر زمانه ات را بشناس» از آن جمله است.

اخیراً نیز طرح های دیگری با موضوع « نقد تک فرزندی» از سوی این انجمن و مؤسسه اوج در سطح شهر نصب شده است که با انتقادهایی در رسانه ها همراه بود.