به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، اغلب افراد به هنگام تعطیلات آخر هفته معمولاً دچار نوعی استرس می شوند.

گفتنی است: این استرس ها معمولاً به دلایل مختلفی رخ می دهد ازجمله نگرانی های کاری، درسی، خانوادگی، کارهای به تعویق افتاده، بیماری ها، اتفاقات غیر قابل پیش بینی و حتی نگرانی از نداشتن وقت کافی برای استراحت و تفریح که البته برای رفع تمامی این موارد راه حل های مفیدی وجود دارد.

بررسی ها نشان می دهند؛ پژوهشگران برای رفع مشکل" استرس" در هنگام تعطیلات توصیه می کنند در وهله اول افراد یک برنامه ریزی دقیق برای تک تک ساعات تعطیلات اخر هفته خود داشته باشند و همینطور موافقت دیگر اعضای خانواده و دوستان را برای عمل به برنامه ریزی انجام شده به دست آورند.

همچنین برای کاهش حس" استرس" سعی کنند اندکی پیاده روی انجام دهند، پیاده روی سبب کاهش" استرس" و ترشح هورمون های آرام بخش در افراد میشود، همچنین پیاده روی سبب تنظیم مجدد مکانیزم ها و عملیات مغزی شده آنها را مرتب می نماید. خوردن غذاهایی که انرژی فراوان به بدن برساند نیز باعث کاهش حس استرس در افراد می شود.

یکی از کارهای مهم برای کاهش استرس در حین تعطیلات نظافت منزل است زیرا مرتب بودن خانه باعث می شود فرد کمتر دچار احساس سردرگمی و استرس شود.

یکی دیگر از راه های کاهش استرس در طول تعطیلات استراحت کردن و حتی خوابیدن است که به مغز کمک می کند آسیب های روحی و خستگی جسمی را از بدن پاک نماید.