به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد علی همتی با بیان این مطلب افزود: براساس آمارهای موجود در حال حاضر ۳۸ میلیون و ۱۹۳ هزار نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند که ۳۳ میلیون اصلی و تبعی و مابقی مستمری بگیرند.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی از طریق ۷۰ بیمارستان ۷ دی کلینیک به بیمه شدگان خدمات ارائه می دهد، تاکید کرد: درحال حاضر ۸ هزار و ۸۲۱ تخت فعال و ۲۷۴ مرکز درمانی سرپایی، ۳۵۱ مرکز درمانی ملکی و ۴۵ هزار مرکز درمانی طرف قرار داد این سازمان هستند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: ۶ هزار و ۴۷۳ نفر کادر پزشکی، ۱۲ هزار و ۵۳۹ نفر پرستار، یک هزار و ۲۳۷ ماما و در مجموع ۴۲ هزار پرسنل در بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

همتی در مورد خدماتی که در ۶ ماهه اول سال جاری به بیمه شدگان ارائه شده است، گفت: ۲۳میلیون و ۴۱۹هزار و ۷۲۳ نفر طی این مدت توسط پزشکان ویزیت شدند و ۴۰۹ هزار و ۱۸۹ مورد بستری، ۲۴۵ هزار و ۶۲۰ جراحی، ۱۰۷ هزار و ۱۰۲ زایمان طبیعی و سزارین و همچنین ۱۲۶ هزار و ۹۸۴ جراحی سرپایی انجام شده است.

به گفته وی، طی ۶ ماهه امسال میزان اشغال تخت ۷۳.۴ درصد بوده و ۲.۷۲ درصد روز متوسط اقامت هر بیمار در مراکز درمانی طرف قرار داد بوده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در ۱۰۰ روز گذشته ۱۶ هزار و ۷۵۸ میلیارد ریال به مراکز طرف قرار داد تامین اجتماعی پرداخت شده است،

وی اولویت های بخش درمان را آی تی، سیستم جامع اسناد، سیستم تجمیع اطلاعات در ستاد مرکزی و… دانست.

همتی از امضای تفاهم نامه در خصوص مشارکت در تدوین بسته پایه بیمه خدمات درمانی با وزارت بهداشت خبر داد و اظهار داشت: این تفاهم به منظور افزایش میزان رضایمتمدی بیمه شده گان و مراکز طرف قرار داد انجام شده است.

به گفته وی، تدوین پرونده الکترونیک سلامت از جمله برنامه های معاونت درمان تامین اجتماعی است.