به گزارش پارس به نقل از پارسینه، شبکه سه تلویزیون چند وقتی است برنامه ای به نام « اثیر» را روانه آنتن کرده است. برنامه ای که می خواهد مردم را از آتشی که بعد از تماشای برنامه های ماهواره گریبان آنها را می گیرد، کمک کند. شاید به همین دلیل نام این برنامه را اثیر گذاشته اند؛ یعنی آتشی که بالای کُره هوا قرار دارد.

دوشنبه شب این برنامه شاید ناآگاهانه بخشی را به مردم یادآوری کرد که به شکل مستقیم عزت الله ضرغامی را نشانه می گرفت. این برنامه در بخش پایانی تیتراژ سریال انیمیشن خونه مادر بزرگه ساخته مرضیه برومند را نشان داد با آن آواز زیبا که می خواند: خونه مادر بزرگه هزار تا قصه داره…

بعد گوینده برنامه با مکث و کلامی پر از سوال این نکته را مطرح کرد که چرا حالا بچه ها دیگر پای برنامه های تلویزیون نمی نشینند و بیشتر برنامه های ماهواره را تماشا می کنند؟

جواب این سوال را باید دقیقا از رئیس سازمان صدا و سیما پرسید که چرا دیگر در تلویزیون برنامه هایی تولید و پخش نمی شود که مردم و بچه ها به تماشای آن ترغیب نمی شوند؟

تلویزیون برنامه ای مثل اثیر می سازد که مردم را از تماشای ماهواره برحذر کنه اما غافل از این نکته است که مردم می دانند که برنامه سازان تلویزیون دقیقا از روی برنامه های ماهواره کپی برداری می کنند. حالا دیگر دست مدیران و برنامه سازان تلویزیون برای مردم رو شده است. مردم می دانند آنها هیچ خلاقیتی در برنامه سازی ندارند و دقیقا از روی برنامه های پربیننده ماهواره کپی برداری می کنند برای همین هم مردم ترجیح می دهند که اصل برنامه را از ماهواره تماشا کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما هم بهتر است به جای طرح این سوال در برنامه اثیر که چرا بچه ها دیگه برنامه های کودک تلویزیون ایران را تماشا نمی کنند به فکر خلاقیت در برنامه سازی بیفتد و به جای نمایش تکراری برنامه ها، آثاری بسازد که هم زیبا و دیدنی باشند و هم بومی و جذاب و دست از کپی برداری از برنامه های ماهواره بردارد.