به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، برنامه شب آسمانی مدتی است که بر اساس رسالت رسانه ای خود به سؤالات و شبهاتی که از سوی شبکه های وهابی مطرح می شود به خصوص در رابطه با قیام امام حسین (ع) پاسخ داده است و از این شبکه ها خواسته تا بستر یک برنامه زنده برای مناظره فراهم کنند اما هیچ یک از این شبکه ها این مناظره را نپذیرفتند.

دکتر خسروی مجری برنامه شب آسمانی، شب گذشته در ابتدای این برنامه با اظهار تاسف از رفتارهای شبکه های معاند و وهابی در رابطه با برگزاری یک مناظره صحیح براساس قوانین رسانه ای گفت: مدتی است که شبکه قرآن و معارف سیما بر اساس رسالت رسانه ای خود به سؤالات و شبهاتی که از سوی شبکه های وهابی در رابطه با قیام امام حسین (ع) طرح می شود؛ پاسخ دادیم و چون از مبانی و ادله علمی خوبی برخورداریم از این شبکه ها خواستیم تا بستر یک برنامه زنده برای مناظره فراهم کنند. اما هیچ یک از این شبکه ها این مناظره را نپذیرفتند.

وی افزود: حتی از آنها خواستیم که اگر حاضر به مناظره در استودیو نیستید؛ ما حاضریم مناظره ای سیگنالی داشته باشیم اما این شبکه ها مناظره سیگنال به سیگنال را نیز نپذیرفتند و فقط به صورت صوری مجری این برنامه به ما ایمیل زد با این مضمون که ما برای مناظره آماده ایم و شماره ای هم اعلام کردند و خواستند" برای مناظره با این شماره تماس بگیرید" . این شبکه در اقدامی عجیب برنامه را یک ساعت پیش از برنامه زنده ما گذاشتند؛ تا در صورت برقرای ارتباط و مناظره تفاوت ساعت پخش امکان مناظره زنده را از بین ببرد.

خسروی این رفتارها را عوام فریبانه خواند و افزود: با وجود این رفتارهای عوام فریب ما همچنان حاضر شدیم تا تماس تلفنی با آنها داشته باشیم و لذا دقایقی پیش مناظره ای را شکل دادیم و با یکی از همین شبکه ها که شماره اعلام کرده بودند تماس گرفتیم که هر چند این افراد تماس سیگنال به سیگنال را با ما برقرار کردند اما متأسفانه با رفتاری غیر اصولی در مناظره ها؛ از پاسخگویی به کارشناسان برنامه حجت الاسلام ابوالقاسمی کارشناس شیعه و ماموستا اقبال بهمنی از بزرگان اهل تسنن فرار کردند و حاضر به صحبت با آنان نشدند.

در طول برنامه زنده شب آسمانی این مناظره به صورت کامل پخش شد تا بینندگان و مخاطبان بدانند که این شبکه ها با بهانه آوردن های بی دلیل سعی در فرار از مناظره با کارشناسان مذهبی شیعه و برادران اهل سنت دارند.

ماموستا اقبال بهمنی از فضلای اهل سنت نیز در ادامه در رابطه با وهابیت گفت: جریانی که روزی به اسم وهابیت و روزی دیگر به نام سلفی گری رواج یافته؛ جریانی است که ما نام افراطی گری بر روی آن می گذاریم افراد این جریان خودشان را مؤمن می دانند و افراد دیگر را مشرک. مثلا اگر کسی توسل را قبول داشته باشد؛ وی را مشرک می خوانند.

وی ادامه داد: در حدیثی در مسند امام احمد از پیامبر آمده که می فرماید: " من از خداوند درخواست کردم که بعد از من جمع امتم را بر گمراهی و ضلالت قرار ندهد و خداوند نیز این را به من عطا نمود" این حدیث می رساند که امت اسلامی مشرک نیستند اما این وهابی ها و سلفی ها امروز همه را مشرک می دانند و خود را مؤمن و این اشتباهی بسیار بزرگ است.

این برادر اهل سنت اظهار کرد: جریانهای افراطی از گذشته نیز وجود داشته اند و به همواره به بدنه اسلام ضربه های زیادی زده اند زمانی به صورت خوارج بوده اند و امام علی (ع) را شهید کردند و امروز دستانشان را به قتل مسلمانان آلوده کرده اند.

وی تاکید کرد: این افراطی گری ها جزو هیچ یک از ۴ دسته اهل سنت نیستند. چرا که کشتار مسلمانان در اسلام هیچ جایی ندارد. در مذهب شافعی حتی روایتی داریم که اگر کسی مرتد شد؛ تنها زمانی باید با او مبارزه کرد و او را کشت؛ که علیه اسلام فعالیت می کند و در غیر این صورت جایز نیست حتی مرتد از دین را کشت. ولی شاهدیم سال ۸۸ در کردستان این گروه های افراطی شیخ الاسلام را که از بزرگان و فضلای بلندمرتبه کردستان بود؛ کشتند و به او اتهام ارتداد زندند به این جرم که با جمهوری اسلامی همکاری دارد.

در ادامه برنامه حجت الاسلام ابوالقاسمی نیز در رابطه با اینکه وهابی ها برخلاف گفته شان با برادران اهل سنت با مدارا برخورد نمی کنند؛ گفت: در کتاب عجائب الآثار عبدالرحمن جبرتی از مورخین متمایل به وهابیت در جلد ۳ آمده که وهابی ها به طائف که همگی سنی بوده اند؛ حمله کردند و طائف در برابر آنها سه روز مقاومت کرد، اما در نهایت آنها طائف را گرفتند تمام مردها را کشتند و زنان و کودکان را به بردگی بردند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: امروز نیز شاهدیم که وهابی ها جنایات زیادی در برابر برادران اهل سنت انجام می دهند به طوری که هفته گذشته در سوریه به خانه یک مهندس حمله کردند و می خواستند به همسرش تعرض کنند و آن مهندس با یک نارنجک هم خودش و زنش را به شهادت رساند و هم ۸ نفر از آنها را کشت، مسلما اینها هیچ اتصالی به هیچ یک از جریانات اسلامی سنی ندارند و تنها افراطی هایی هستند که امده اند به اسلام ضربه بزنند و چهره مسلمانان را در جهان مخدوش کنند.