به گزارش پارس به نقل از تسنیم، اداره کل راه و شهرسازی اردبیل در اطلاعیه ای اعلام کرد: به علت بارش برف سنگین و وجود کولاک و نیز احتمال سقوط بهمن های مکرر در محور خلخال – پونل، عبور و مرور در مسیر یاد شده غیر ممکن است، بنابراین جهت جلوگیری از بروز هرگونه حادثه، محور مذکور تا اطلاع ثانوی مسدود است.

این گزارش حاکی است به جهت ادامه بارش ها در اکثر محورهای استان به ویژه در گردنه ها و مناطق کوهستانی، عبور و مرور با زنجیر چرخ و سایر تجهیزات ایمنی و با رعایت تمام جوانب احتیاط امکان پذیر است.

به دنبال بارش برف در چند روز گذشته با وزش باد و یخبندان شدید اکثر جاده های کوهستانی استان اردبیل با کولاک و وضعیت نامناسبی رو به رو شده است.

امدادگران جمعیت هلال احمر در اکثر گردنه های صعب العبور استان نظیر سائین، الماس و محور اردبیل-سرچم بسیاری از رانندگان در راه مانده را نجات داده و به اسکان اضطراری آنها پرداختند.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نیز از افت محسوس دما در دو روز آینده خبر داد و اعلام کرد: کاهش دمای هوا که اکنون منهای ۱۶ درجه است حتی در روزهای آینده به منهای ۲۰ درجه مسیرد و از روز سه شنبه سامانه ناپایدار جدیدی استان اردبیل را در بر می گیرد.