به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مهندس احمد وظیفه، بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی بارش برف و باران گاهش با وزش باد در روز شنبه نیز در استان های غربی، ارتفاعات البرز و سواحل جنوبی دریای خزر به طور متناوب ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر شنبه به تدریج از سمت غرب بارش قطع خواهد شد.

وی افزود: از روز یکشنبه در سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش باران و برف به طور متناوب ادامه خواهد داشت و در دامنه های جنوبی البرز وزش باد نسبتا شدید خواهد بود. دوشنبه بارش پراکنده برف در شمال شرق کشور ادامه داشته ولی به تدریج قطع شده و در بعدازظهر دوشنبه بارش پراکنده در سواحل غربی دریای خزر و استان اردبیل نیز رخ خواهد داد.

سرپرست پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از لحاظ شرایط دمایی یکشنبه و دوشنبه در نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر و دامنه های البرز دمای هوا به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت و وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور در برخی مناطق با گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین دوشنبه و سه شنبه در شمال شرق و شرق کشور افت محسوس دما رخ می دهد.

به گفته وی هوای سرد تا روزهای پایانی هفته آینده در سطح کشور ماندگار است و طی سه روز آینده دریای خزر و یکشنبه و دوشنبه نیز خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

سرپرست پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس در روز یکشنبه آسمان پایتخت کمی ابری همراه با وزش باد شدید در ارتفاعات کولاک و برف پیش بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با ۹ درجه کاهش به ۳- و ۴ می رسد. همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری در ارتفاعات نیمه ابری پیش بینی شده که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۳- و ۶ می رسد.

وی تصریح کرد: در روز یکشنبه استان اردبیل با حداقل دمای ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و هرمزگان با حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم ترین استان های کشور خواهند بود.