به گزارش پارس به نقل از ایسنا، فضاپیمای جونو این تصویر را از فاصله ۹۶۵ هزار کیلومتر دورتر، در زمان گذر از کنار زمین و در مسیر حرکت بسمت سیاره مشتری تهیه کرده است.

در این تصویر نقطه کوچک خاکستری رنگ، ماه را نشان می دهد که در اطراف نقطه بزرگ سفید رنگ یعنی زمین در حال چرخش است.

پروفسور « جان یورگنسن» از محققان پروژه فضاپیمای جونو تأکید کرد: فیلم و تصاویر چرخش ماه در اطراف زمین در یک دوره چهار روزه تهیه شده است؛ دوربین ها به گونه ای برنامه ریزی شده بودند که هر ۲.۵ دقیقه یکبار در طول هر پنج چرخش فضاپیما، یک عکس بگیرند.

دوربین ها نزدیک نوک یکی از سه بازوی آرایه خورشیدی فضاپیما واقع شده اند؛ این دوربین ها بخشی از سیستم بررسی میدان مغناطیسی (MAG) فضاپیمای جونو هستند که معمولا برای تعیین جهت حسگرهای مغناطیسی استفاده می شوند.

یکی از حسگرهای جونو، نوعی دوربین خاص است که برای رهگیری ستارگان با نور ضعیف طراحی شده است و محققان با کمک این دوربین موفق به ثبت نمای منحصربفرد و دیده نشده ای از سیستم زمین-ماه شدند.

زمین و ماه زمانی مقابل دوربین جونو قرار گرفتند که فضاپیما در فاصله ۹۶۵ هزار کیلومتر دورتر – معادل سه برابر فاصله زمین تا ماه – قرار داشت.

فضاپیمای جونو در ماه اوت ۲۰۱۱ از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا پرتاب شد؛ این کاوشگر با عبور از کنار زمین و انجام چند مانور عمق فضا، به سرعت بیش از ۱۴ هزار کیلومتر در ساعت رسیده که برای رسیدن به سیاره مشتری در چهارم جولای ۲۰۱۶ میلادی (۱۳ تیر ۹۵) مورد نیاز است.

پس از ورود به مدار مشتری، جونو با کمک مجموعه ای از ابزار علمی پیشرفته، به محققان در درک بهتر منشأ، ساختار داخلی، جو و مغناطوسفر این سیاره کمک خواهد کرد.