به گزارش پارس به نقل از فارس، « نوح» ، نام فیلمی هالیوودی به کارگردانی « دارن آرونوفسکی» و بازی « راسل کرو» ، « آنتونی هاپکینز» و « اما واتسون» است که با آنکه هنوز به نمایش درنیامده ولی مورد اعتراض شدید برخی از مسیحیان قرار گرفته است.

این فیلم که قرار است ۲۸ مارس ۲۰۱۴ به نمایش درآید پیش از آنکه کلید بخورد، گفته می شد که یک پروژه نه چندان گران براساس روایت انجیل از حضرت نوح است، ولی زمانی که اولین تیزر تبلیغاتی از این فیلم پخش شد، این فکر به ذهن رسید که این فیلم بیش از آنکه یک روایت مذهبی از یک حادثه تاریخی باشد، یک فیلم پرزرق و برق با بودجه کلان همچون دیگر روایات تحریف شده هالیوود از دین و مذهب باشد.

اکنون مسیحیان بالاخص پروتستانی ها در اعتراض به ساخت این فیلم معتقدند که با توجه به سابقه ساخت فیلم های مذهبی و دینی در هالیوود، چندان دور از ذهن نیست که هالیوود این بار نیز با تحریف گفته های انجیل درباره حضرت نوح، تصویری نادرست از این روایت تاریخی را به مخاطب ارائه داده باشد.

برخی از گروه های مسیحی نیز در وبلاگ ها و صفحات اینترنتی اشان ضمن اعتراض به ساخت این فیلم، به پیشینه هالیوود در این زمینه اشاره کرده اند.

آنها با بررسی فیلم هایی چون « داستان تولد» ساخته « کاترین هاردویک» ، « شاهزاده مصر» ، « ده فرمان» و سریال « انجیل» و… بر این عقیده اند که هالیوود همواره حقایق دینی و تاریخی را تحریف کرده است.

البته دسته ای دیگر از مسیحیان نیز معتقدند که پرداختن هالیوود به داستان های دینی در هر صورت یک تبلیغ ضد دین است؛ چه حقایق را همچون همیشه تحریف کند و چه این کار را نکند.

به اعتقاد آنها پرداختن به یک مسئله تاریخی مذهبی در یک فیلم هالیوودی باعث می شود که مخاطب به طور کلی مدهوش جلوه های ویژه و دیگر زرق و برق های آن فیلم شده و در این میان آنچه نادیده گرفته می شود، دین است.

آنها در این باب نیز به فیلم هایی چون « ارباب حلقه ها» ، « بروس قدرتمند» با بازی « مورگان فریمن» در نقش خدا، « مصائب مسیح» و « مرد عنکبوتی ۳» اشاره کرده اند.

البته شاید قضاوت درباره فیلمی که هنوز دیده نشده است، کمی زود به نظر برسد ولی با توجه به سابقه هالیوود در پرداختن به مسائل تاریخی و مذهبی و همچنین اینکه هالیوود با فیلم هایش تاکنون بارها باعث رنجاندن احساسات طرفداران دیگران ادیان از جمله مسلمانان جهان شده است، به نظر نمی رسد که در فیلم نوح این بار به دور از حاشیه های پر زرق و برقش، بار دیگر حقیقت را به مسلخ نبرده باشد. !