به گزارش پارس به نقل از مهر، مراسم نکوداشت استاد علی آهی که در قالب یکی از برنامه های « پرده عشاق» از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار می شد، با استقبال گسترده شاعران، مداحان و مدیران فرهنگی مواجه شد که البته حاشیه هایی هم بر این برنامه ۳ ساعته مترتب بود.

حضور دو تن از مدیران شهرداری تهران، با افرادی که آنان را تا صندلی مخصوصشان مشایعت کردند، یادآور حضور مسئولان بلندپایه کشور در یک مراسم بود! بعضی از این افراد، گوشی های خاص محافظان مقامات عالیرتبه را در گوش داشتند و یکی از مسئولیت هایشان، پراکنده کردن افراد از کنار محمدهادی ایازی، معاون فرهنگی اجتماعی و حجت الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود!

این افراد البته محافظ مخصوص هیچ کدام از مسئولان شهرداری نبودند و وقتی حاج علی آهی در پایان مراسم قصد داشت برای استراحت به دفتر تالار برود، یکی از آنها برای همراهی با او، سهمیه تعیین کرد و گفت: فقط دو نفر با حاج آقا بروند داخل!

حاج اکبر بازوبند، مداح سرشناس غرب تهران، نوحه « شیعتی» منتسب به سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا را سر داد و جمعیت با نوای گرم او برای شنیدن اشعار حاج غلامرضا سازگار آماده شدند.

قبل از آن که حاج علی انسانی، شاعر آئینی و مداح اهل بیت برای سخنرانی و مرثیه خوانی به جایگاه برود، حاج منصور ارضی از جای خود برخاست و سالن را ترک کرد. انسانی که از رفتن او اطلاع نداشت، پشت تریبون از جمع پرسید: « آقامنصور رفت؟ » انسانی می خواست ارضی را برای گفتن چند جمله درباره حاج علی آهی به جایگاه دعوت کند که نبود.

حضور حاج منصور ارضی که همواره از سوی طیفی از مداحان مورد انتقاد قرار می گیرد در مراسم نکوداشت استاد علی آهی، مورد استقبال ذاکران قرار گرفت.

خانمی با دور زدن ردیف اول و از مقابل دوربین های عکاسی و فیلمبرداری، با اعتماد بنفس کامل خود را به حجت الاسلام شهاب مرادی رساند و در کنار او قرار گرفت. به نظر می رسید که او خبرنگار یکی از رسانه ها باشد که قصد دارد با فرصت طلبی گفتگوی اختصاصی با رئیس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را از دست ندهد، اما دقیقاً پای یکی از دوربین های اصلی فیلمبرداری نشست.

با امتناع شهاب مرادی از گفتگو با این خانم، مصطفی خرسندی، مشاور مذهبی شهردار تهران و دو نفر دیگر نزد او آمدند و با عصبانیت از وی خواستند آنجا را ترک کند. این در حالی بود که حجت الاسلام شجاعی، در حال مرثیه خوانی بود و حضور آن زن نظم برنامه را داشت از بین می برد. عاقبت هم با ترک مجلس، مشخص نشد آن خانم، خبرنگار بود یا نه؟ او حاضر نشده بود کارت شناسایی اش را به مسئولان برگزاری برنامه نشان دهد.
حجت الاسلام شجاعی که از اهل منبر بسیار باسابقه است دو بار از محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با عنوان « دانشمند» یاد کرد.

جایگاه (سن) سالن بسیار کم تحمل بود و بارها اعلام شد که مهمانان بعد از مراسم تقدیر، رونمایی کتاب و اهدای یادگاری ها به حاج علی آهی، هرچه سریع تر جایگاه را ترک کنند، چون ممکن است به علت سنگینی افراد فرو بریزد.

غیبت دکتر حسین آهی، ادیب، شاعر، پژوهشگر، استاد دانشگاه و فرزند استاد علی آهی از چشم هرکس دور ماند از نگاه غلامرضا سازگار که شعری در وصف علی آهی آماده کرده بود دور نماند. حسین آهی سال ها پیش به عنوان مجری برنامه های ادبی در سیمای جمهوری اسلامی حضور داشت، اما مدت هاست که در محافل و مجامع ادبی ظاهر نمی شود. حسین آهی که ۴ دهه قبل با تخلص « ابن آهی» شعر می سرود، درباره برخی مباحث شعری و ادبی با پدر خود اختلاف نظر دارد.

رسالت بوذری، شاعر، کارشناس مذهبی و مجری تلویزیون که اجرای این برنامه را بر عهده داشت، می خواست حاضران، آخرین جملات برنامه و دعای پایان مراسم را از زبان استاد علی آهی بشنوند، اما این شاعر ۸۵ ساله اشاره کرد که توان سخن گفتن ندارد و دعای خاتمه مجلس را به حجت الاسلام شجاعی سپرد.