به گزارش پارس به نقل از فارس، « جان لنت» کاریکاتوریست آمریکایی به عنوان سخنران میهمان و داور آثار بخش کاریکاتور سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت، ۲۵ آذرماه وارد تهران خواهد شد.

به گفته مسعود شجاعی طباطبایی رئیس خانه کاریکاتور ایران و دبیر بخش کاریکاتور سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت، جان لنت یک محقق برجسته در عرصه کمیک و کاریکاتور است که فصلنامه ای را با عنوان « کمیک جهانی» نزدیک به ۱۵ سال است در آمریکا منتشر می کند و در دانشگاه پنسیلوانیا به عنوان پژوهشگر کمیک جهانی فعالیت دارد.

جان لنت که پیش از این به عنوان میهمان و داور در دوسالانه کاریکاتور تهران نیز حضور داشته است، درباره کاریکاتور ایران معتقد است: کاریکاتور ایران از جایگاه رفیعی برخوردار است به دلیل آن که جامعه کاریکاتوریست ها در مقابل « حصار تجاری» مقاومت کرده و توانسته محتوای بومی را به شدت ترویج نموده و به گونه ای خردمندانه از فناوری های جدید اطلاعاتی استفاده کند.

او بر این باور است که کاریکاتور ایران با تاریخچه ای از دستاوردها و نحوه برخورد با چالش های تازه، به رشد و بالندگی خود ادامه خواهد داد و در دنیای آینده طنز به جایگاهی دست خواهد یافت که شاید با زیبایی شناسی ایران باستان در تاریخ هنر ایران قابل مقایسه باشد.

جان لنت بعد از اولین سفرش به ایران در سال سال (۱۳۷۸) مقاله ای را درباره جامعه کاریکاتوریست های ایران نوشت با عنوان « ایران، کشوری مملو از کاریکاتوریست ها» که در این مقاله درباره هیجان سرشار کاریکاتوریست های ایرانی در کار خود، تعداد جوانان مشتاقی که وارد این رشته هنری می شوند و ترکیب شیوه های شرقی و غربی مورد استفاده این هنرمندان سخن گفته است.