به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در ابتدای این جلسه توکلی نماینده دادستان تهران با اشاره به سوابق تشکیل باند اختلاس از شعب فاطمی و کرج بیمه ایران و همچنین استانداری تهران کیفرخواست" ع. خ" متهم به معاونت در اختلاس به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال را با همکاری متهمان ردیف اول و دوم پرونده قرائت کرد و اظهار داشت: این متهم بر اساس مدارک و مستندات موجود در پرونده ای که در شعب ۷۶ مورد رسیدگی قرار گرفت از شبکه ای بودن باند اختلاس اطلاع داشته است.

در ادامه نماینده حقوقی بیمه ایران و وکیل بانک ملی ایران باردیگر کفایت خود از این باند را اعلام داشت.

شاداب نماینده حقوقی بیمه ایران در خصوص متهمان حاضر در جلسه امروز گفت: این متهمان وصول کنندگان وجه چک ها بودند و این در حالی بود که هیچ سابقه تصادف نداشتند و از طریق دختر آقای" ع. خ" بیمه نامه صادر و چک ها را وصول می کردند. متهمان اصلی نیز با همدستی این متهمان اقدام به برداشت غیرقانونی و تحصیل مال نامشروع از طریق تشکیل پرونده های جعلی می کردند.

شاداب ادامه داد: براساس مدارک موجود اتهامات وارده کاملا محرز و مسلم است و به عنوان وکیل بیمه ایران می گویمتغایرمتهمان درشعبه ۷۶ بیانگر این واقعیت است که آنها عامداً دست به این اعمال زده اند.

در ادامه جلسه متهم ع. خ در جایگاه قرار گرفت و در تشریح اقدامات انجام شده خود گفت: سال ۷۱ نماینده بیمه ایران در خوی بودم و حمزه نوسی معاون مدیرکل ارومیه بود او بعد از برملا کردن یک سرقت با مدیرکل خود دچار اختلاف و سرانجام به تهران منتقل شد علیه بنده نیز پرونده ای تشکیل شد که با وجود تعلیق ۲ ساله و تبرئه شدن در دادگاه بدوی و تجدیدنظر به تهران منتقل شدم.

وی ادامه داد: در سال ۸۴ حمزه نوسی به من گفت « ماشین های تصادفی را می خرم و تعمیر می کنم و این بدون اطلاع اداره بیمه است این چک ها را به نام دیگران می نوشت به من می داد تا وصول کنم بعد از مدتی از من خواست اسامی تعدادی از آشنایان را بدهم تا چک ها را به نام آنها صادر کنم» . زیرا معتقد بود صدور چک به نام افراد آشنا مطمئن تر است و غریبه ها ممکن است پولی را بر نگردانند به همین دلیل من هم اسم همسر، دختر و برادرم را دادم و به مدت ۵ سال این کار را انجام می دادیم. دقیقاً نمیدانم چه تعداد چک بود ولی حدود ۸۰،۹۰ فقره مطمئن هستم که وصول کرده ایم اصلا بحث تصاحب پول نبود و مبلغ چک را بعد از وصول به او پرداخت می کردم.

متهم در پاسخ به این که کلاً چه میزان چک را وصول کرده است، گفت: ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که همه را عیناً به حمزه نوسی برگردانیم و هیچ بخشی از پول را تملک نکردم.

متهم با بیان اینکه به هیج وجه اتهام پولشویی را قبول ندارم، گفت: تمام گرفتاری ما از جایی شروع شد که فهیمی و نوسی اعلام کردند ۲۰ درصد از مبالغ را به ما می دادند حالا این ۲۶۰ میلیون تومان را هم باید دید آیا کارشناسی شده یا فقط براساس ادعاها به ما نسبت داده اند. در خصوصجابر ابدالی باید بگویمنه پولی به او داده ام نه چکی گرفته ام و هرچه گفته ام براساس القائات آقای زارع بوده است.

قاضی خطاب به متهم گفت: شما در شعب ۷۶ اقرار کردید که ۴۰۰ میلیون تومان در تعمیرگاه طرشت به ابدالی داده اید که متهم این موضوع را تکذیب کرد و گفت تمام این موارد قبل از دادگاه به من دیکته شده بود.

وی درباره اینکه آیا اظهارات حمزه نوسی علیه خودت را قبول داری گفت: اگر رو درروی خودم گفته باشد قبول دارم اما تاکنون هیچ گاه این کار را نکرده و یک باری هم که حرف زده در رودربایسی قرار گرفته بود. او در تحقیقات قسم خورده بود که یک ریال هم به من نداده است.

او درباره اظهارات قبلی خود مبنی بر دریافت ۸۰ میلیون تومان اظهار داشت: این مبالغ به خاطر وصول چک ها نبود بلکه هزینه مدیریت تالار حمزه نوسی بود.

متهم درباره این که جابر ابدالی گفته ۸۰۰ میلیون تومان در تعمیرگاه طرشت و بخش دیگر را در دفتر فاطمی گرفته ام گفت: اینها حرف های ابدالی نیست من یک ریال هم به او پرداخت نکرده ام.

بعد از این اظهارات متهم قاضی محمدی کشکولی گفت: ما مجبور هستیم بخاطر چنین اظهاراتی شما و سایر متهمان را مواجه کنیم.

متهم درباره چگونگی وصول چک ها گفت: ابتدا چک ها را به نام خودمان وصول می کردیم ولی بعدها شیطنت هایی هم مانند اعلام آدرس جعلی می کردیم که مجموعاً حدود ۱۵ فقره چک را با آدرس جعلی وصول کردیم. من نمی دانستم این اقدامات با هدف و نیت مجرمانه صورت می گیرد. آن ها از من می خواستند که چک ها را نقد کنم و همان طور به صورت نقد تحویلشان بدهم و به حساب واریز نکنم. قبول دارم که اقدامات من خلاف بوده است ولی طرف حساب من فقط حمزه نوسی بود و به خاطر نسبتی که با او داشتم به کاری که می کردو حرفی که می زد اعتماد و اعتقاد داشتم.

در ادامه جلسه دادگاه خانم ع. ح یکی از متهمان پرونده به اتهام پول شویی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال از طریق وصول چک با اطلاع از مجرمانه بودن اعمال در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه اتهام را قبول ندارد گفت: من اطلاعی از اختلاس نداشتم و صرفاً به خاطر فروش زمین به اقای فهیمی با او اشنا شدم من نمی دانستم چک متعلق به بیمه ایران است برای فروش زمین یک چک به مبلغ ۳۵ میلیون تومان گرفتیم که ۳۰ میلیون تومان آن را به برادر همسرم بابت بدهی پیشین و سرمایه گذاری دادم و ۵ میلیون تومان را هم پیش خودم نگه داشتم.

وی درباره اینکه فهیمی معامله زمین را تکذیب کرده است گفت: او به این دلیل معامله را تکذیب کرد که می دانست ما هیچ مدرکی نداریم زیرا بعد از فسق قرارداد قولنامه را پاره کردیم. بعد از آن هم قرارشد برارد همسرم پول را به فهیمی برگرداند تا ما به او کم کم پول را بدهیم

بعد از این اظهارات متهمان جلسه دادگاه به مدت یک ساعت خاتمه یافت و ادامه رسیدگی به نوبت عصر موکول شد.